19. Neurofyziologické základy paměti a učení
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o zdají se sny,
o mozek nepřijímá vnější podněty, jeho činnost není ovládána vůlí,
je významná pro upevnění procedurální a prostorové paměti.
o Selekce nedůležitých spojení neuronů, upevnění významných –
důležité pro utřídění poznatků a jejich zařazování do souvislého
systému
o Celkem 4 – 5 spánkových cyklů – postupně klesá podíl NREM
3 a 4, stoupá REM – nejdelší nad ránem, po posledním REM
probuzení.
o Spánkový deficit = únava, ospalost, porucha soustředění, snížená
výkonnost, porucha krátkodobé paměti.
o Kapacita krátkodobé paměti cca 2 hod učení,
zbytek jako nadbytečné, rušivé, interferující
zapomínáno! = PŘED ZKOUŠKOU SPÁT !!!