Pedagogika - stará 1 nejstručnější
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Mezinárodní program podpory zdraví ve škole, rozvíjený za spolupráce Světové zdravotnické organizace, Evropské unie, rady Evropy. Usiluje o vnitřní transformaci školy vycházející ze dvou principů - respektu k základním potřebám každého jednotlivce ve škole v kontextu širší komunity a otevřené komunikace a partnerství -, které rozpracovává do řady konkrétních zásad.
Účastnické školy participují na různé úrovni (členství v evropské, národní nebo regionální síti), zásady realizují prostřednictvím vlastních projektů. V ČR je gestorem Státní zdravotní ústav v Praze.
Ve stejném duchu vznikl projekt „Zdravá mateřská škola“, podporovaný ministerstvem zdravotnictví a doporučovaný MŠMT pro MŠ.
Smyslem otevření sítě Škol podporujících zdraví dalším školám uvedených stupňů vzdělávání, je směřovat k naplňování vize, podle níž každé dítě a mladý člověk v Evropě má právo být vzděláván ve škole podporující zdraví.
Současným aktem vyhlášení výběrového řízení dochází ke sjednocení podmínek u obou vzdělávacích stupňů.
vznikla jako skupina vzorových škol v evropském regionu Světové zdravot. Organizace (WHO), které měly prokázat význam podpory zdraví ve školách
Obsah programu podpory zdraví ve škole :
A.Pohoda prostředí
1. Pohoda věcného prostředí
2. Pohoda sociálního prostředí
3. Pohoda organizačního prostředí
B. Zdravé učení
4. Smysluplnost
5. Možnost výběru, přiměřenost
6. Spoluúčast, spolupráce
7. Motivující hodnocení
C. Otevřené partnerství
8.Škola – model demokratického společenství
9.Škola – kulturní a vzdělávací středisko obce
Od r. 1995 – garantem Státní zdravotní ústav Praha
Česká republika :
1991 - pilotní testy – Maďarsko,Slovensko,Polsko,
Česká republika
projekt oficiálně zahájen r. 1992 – 11 škol v Evrops. síti
Podmínky zapojení :
1.vypracování tříletého plánu projektu
2. vytvoření týmu a stanovení priorit projektu
3.realizace projektů zaměřených k řešení problémů
s místním i evrops. významem
4. realizuje činnost, která podporuje zdraví
mladých lidí
5. usilují v maximální míře o zviditelnění projektu a
jeho věrohodnost
Jihomoravský Kraj:
ZŠ Adamov
ZŠ Samova, Blansko
ZŠ Nám. 9 Května, Boskovice
ZŠ a MŠ Kotlářská 4, Brno
ZŠ+MŠ Brno Jihomoravské nám., Brno
ZŠ Heyrovkého 32, Brno
ZŠ Bučovice
Hlavní úkoly vyplývající z projektu:
výchova k demokracii
mimoškolní výchova žáků
zvyšování fyzické zdatnosti
zásady zdravé výživy
protidrogová prevence
výchova k lepším vztahům v kolektivu
ozdravný režim
zlepšování a péče o životní prostředí
spolupráce se školní jídelnou
netradiční spolupráce s rodiči (umožňuje volný vstup rodičovské veřejnosti do vyučovacích hodin a přítomnost žáků při třídních schůzkách)
30. Podmínky a tendence v utváření vztahů mezi školou a rodinou, učitelem a rodiči žáků.