Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 1 nejstručnější

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (955.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Výchova pro 21. století (publikace H. Horké z Pdf) : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. V teoretické části jsou uvedena filozofická východiska a základní principy koncepce globální výchovy. Druhá, praktická část obsahuje náměty pro pedagogickou praxi.

Literatura:

Pike, G., Selby, D.: Globální výchova. Grada, Praha 1994

Pike, G., Selby, D.: Cvičení a hry pro globální výchovu 1. Portál, Praha 2000

Pike, G., Selby, D.: Cvičení a hry pro globální výchovu 2. Portál, Praha 2000

http://sweb.cz/jiri_hruska/

32. Možnosti a podmínky integrace handicapovaných jedinců v systému výchovy a vzdělávání. Individuální vzdělávací program.

  • Výchova a vzdĚlávání mentálně retardovaných

Závisí na:

  • hloubce, druhu, formě, typu postižení

  • na době vzniku postižení

  • na tom, zda MR je součástí kombinovaného postižení

  • schopnost postiženého spolupracovat se speciální pedagogikou

  • Fungují speciální školy a zařízení od předškolního věku až do stáří

  • Stacionáře – denní nebo týdenní zařízení pro děti s MR, případně kombinovaným postižením; dítě dostává komprehensivní péči; spadají do resortu zdravotnictví

  • Ústavy sociální péče (ÚSP) – spadají do resortu sociálních věcí

  • Resort školství:

  • Speciální MŠ

  • ZvŠ a PoŠ

  • Praktické školy (1 – 3 leté)

  • Odborná učiliště

  • Speciálně pedagogická centra

  • ZvŠ (pro LMR) a PoŠ (pro STMR)

  • speciální školy se vzdělávacím programem zvláštní a pomocné školy

  • PoŚ - při PoŠ byl zřízen tzv. přípravný stupeň, který není povinný, ale je určen těm, kteří v době zařazení do škol neodpovídají požadavkům školy; trvá 1 – 3 roky

  • péče je individualizovaná (6 žáků) – práce podobná práci v MŠ

  • na přípravný stupeň navazuje nižší stupeň PoŠ (3 letý), střední stupeň PoŠ (3 letý), vyšší stupeň PoŠ (2 letý) a pracovní stupeň PoŠ (2 letý)

  • PoŠ je zaměřena na čtení, psaní, počítání, aby se jedinec pokud možno orientoval v praxi, nejsou zde předměty jako Bi, Che, Fy, D, ale jsou tam výchovy

  • po absolvování má jedinec možnost chodit do praktické školy (když navazuje na PoŠ bývá jednoletá, když na ZvŠ je 2 – 3 letá)

  • jsou trénovaní pro budoucí povolání (pomocník v kuchyni, podavač na stavbě,…)

  • ZvŠpovinná 9-letá školní docházka, rozdělení do jednotlivých předmětů

  • 1. stupeň – rozložen více než na ZŠ

  • 2. stupeň – odborné předměty s redukovaným obsahem učiva

  • vše směřuje do praktického života; výrazně posílena výuka pracovního vyučování

  • Rehabilitační třídy – pro jedince s TMR event. HMR – záleží na individuálním posouzení, důležitá je ochota ke spolupráci; zřízeny v roce 1998

  • dochází ke zřizování tříd PoŠ při ZvŠ a při ÚSP

  • od 1993 – 1994 se realizuje vzdělávací program pro autistické děti, který funguje ve speciálních třídách při PoŠ

  • Experiment vzdělávání dětí ve třídách ZvŠ při ZŠ

  • Vzdělávání dospělých – pro absolventy ZvŠ a PoŠ, jejich náplní je opakování učiva těchto škol. Organizují je SPC pro mentálně postižené. Další náplní je vyhledávání dětí s mentálním postižením, diagnostika, spec. péče, poradenství v oblasti profesní orientace v oblasti MR a další vzdělávání pedagogických pracovníků

  • pokud absolvent ZvŠ projeví přání ukončit ZŠ, tak je mu to umožněno; pokud jedinec nedokončil z nějakých důvodů ZvŠ a PoŠ, má právo je ukončit

  • Výchova a vzdělávání tělesně postižených

Témata, do kterých materiál patří