Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 1 nejstručnější

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (955.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Vztah rodiče – škola:

Významný sociální vztah ovlivňující úspěšnost výchovně – vzdělávacího procesu, učení žáků a jejich osobnostní rozvoj. V demokratických zemích je podporováno partnerství ve vztahu rodič – škola. Jeho předpokladem je vzájemná otevřenost, informovanost a ochota komunikovat. Rozvíjí se různé formy spolupráce. K nim patří:

  1. informační publikace o životě školy, jejích cílech a programu

  2. participace rodičů na rozhodování o škole prostřednictvím zastoupení rodičů ve škole (výbory, rady)

  3. systematické rozvíjení kontaktů rodič – škola

  4. aktivní spoluúčast rodičů na životě školy

  5. umožnění vstupu rodičů do vyučování a návštěvy učitelů v hodinách

  6. společné programy a domácí úkoly pro rodiče a žáky

Vztah rodiče – učitel:

Vztah významný pro školní úspěšnost jednotlivých žáků. Realizuje se zvláště v následujících formách:

  1. pravidelné informace o žácích a jejich hodnocení, podávané učitelem rodičům

  2. společné třídní schůzky učitelů a rodičů

  3. pravidelné konzultace učitelů s rodiči

  4. individuální rozhovory učitelů s rodiči za přítomnosti žáka

  5. konzultace učitelů s rodiči v případě problémů žáka

  6. vstupy rodičů do třídy spojené s pozorováním dítěte ve škol. Prostředí nebo s pomocí rodičů při výuce

  7. učitelova znalost situace v rodinách

31. Koncepce globální výchovy. Výchova pro 21. století

Přístup ve vzdělání, podporující porozumění a spolupráci mezi lidmi. Zahrnuje učení o problémech a jevech, které přesahují hranice států, které jsou celosvětové, globální povahy, zvláště ekologické, kulturní, ekonomické, politické a technické problémy.

Zdůrazňuje společné perspektivy, potřeby a vize, vnímání a chápání problémů z různých pohledů, kooperativní učení, kritické myšlení a zodpovědné jednání, respektující rozdíly interkulturní, etnické, národní, regionální, lokální, skupinové a individuální.

V zahraničí představuje nový proud ve vzdělávání, který má již povahu hnutí. Realizuje se především na SŠ a VŠ ve formě praktických aktivit, mezipředmětových témat a komplexních projektů.

S touto tématikou se můžeme setkat v průřezových tématech RVP GV.

Celostní pohled na svět, vnímání globálních problémů

Cíle globální výchovy

Uvědomění si systému

Studenti mají získat schopnost myslet systémově.

Jednoduché vztahy, jako příčina a důsledek, problém a řešení, pozorovaný a pozorovatel, lokální a globální, jsou odsunuty stranou. Na jejich místo studenti mají dosadit jevy a události svázané do komplexní, vzájemně se ovlivňující a mnohovrstevné sítě, ve které vše se vším souvisí. Takzvané důsledky se stávají příčinami a odrážejí se všude v systému. Pozorovatelé se stávají součástí pozorovaného. Řešení jsou, přinejlepším, užitečnými zlepšeními systému.

Témata, do kterých materiál patří