Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 1 nejstručnější

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (955.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • Předškolní věk - s pedagogickým působením se začíná zhruba v období 3 let, dítě se stává objektem péče SPC, případně SpMŠ (resort školství), případně rehabilitačního stacionáře (resort zdravotnictví)- zajištěna komplexní péče – léčebná rehabilitace, speciální pedagog pro předškolní věk, přípravný stupeň PoŠ

  • Školní věkspeciální škola pro tělesně postižené nebo integrace do běžné ZŠ; výuka obohacena o předmět „Dorozumívací dovednosti“

  • Dospělísoustava chráněných dílen – forma pracovní terapie – ne výdělečná činnost; v rámci speciálního školství – učňovské středisko,…

  • vzdělávání chronicky nemocných

  • při delším pobytu v nemocnici, případně v lázních – SpMŠ a SpZŠ

  • Výchova a vzdělávání jedinců s poruchami řeči

  • Předškolní věk – dítě může být integrováno do běžné MŠ(v tomto případě speciální pedagog – logoped z SPC spolupracuje s učitelkami MŠ i s rodiči dítěte) nebo může navštěvovat speciální třídu při běžné MŠ nebo může navštěvovat speciální MŠ

  • Školní věk – dítě může navštěvovat běžnou ZŠ a ambulantně docházet do logopedické poradny nebo ředitel může zřídit speciální třídu ZŠ v případě, že je na ZŠ více žáků s narušenou komunikační schopností nebo pracovníci SPC mohou navrhnout zařazení do speciální školy, ty jsou zřizovány jak pro denní docházku, tak internátní, obsah výuky je stejný jako na ZŠ, ale jsou přidány hodiny logopedické péče

  • výchova a vzdělávání sluchově postižených

  • péče o sluchově postižené se odehrává prostřednictvím SPC, která jsou součástí MŠ a ZŠ pro sluchově postižené

  • pracovník SPC zpočátku dojíždí do rodiny, sestaví pro dítě individuální speciální program péče

  • speciální pedagog nejprve sám začíná se sluchově postiženým dítětem pracovat, předvádí rodičům speciální postupy prováděné s dítětem formou her a nenásilně rodiče do této činnosti uvádí

  • existují MŠ, ZŠ a SOU pro sluchově postižené

  • v poslední době i pro sluchově postižené (Gy, SPŠ, RŠ, PgŠ a ZdrŠ)

  • někteří sluchově postižení studenti s lehčí i těžší sluchovou vadou využívají možnosti studia na běžných středních i vysokých školách

  • Výchova a vzdělávání zrakově postižených

  • Předškolní věk – ranou péči přebírá SPC; dítě navštěvuje SpMŠ nebo běžnou MŠ nebo speciální třídu běžné MŠ

  • Školní věkSpecŠ pro zrakově postižené nebo integrace na běžné ZŠ nebo ve speciálních třídách ZŠ; obsah výuky je stejný jako na ZŠ, výjimkou je např. TV a VV, kde se učivo redukuje, je přidána výuka samostatného pohybu a prostorové orientace nebo hra na hudební nástroj v HV,…

  • Další studiumspeciální SŠ, např. Gymnázium pro zrakově postižené; konzervatoř Jana Deyla a dále SŠ s maturitními i nematuritními obory. I v tomto případě lze absolvovat studium na běžném typu školy

Témata, do kterých materiál patří