Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Škola Po nástupu do školy se dítě musí přizpůsobit nejen náporu nových povinností, včetně předepsaného režimu dne, ale 
vyrovnat se i se zcela odlišnou společenskou situací. 
Škola  umožňuje  postupnou  integraci  do  společnosti.  Nabízí  mu  nové,  často  rozdílné  zkušenosti,  než  jaké  získalo 
v rodině.  

vlastní  školní  úspěšnost  –  je  pro  dítě  velmi  důležitá    -    její  posouzení  opírá  o  srovnání  s druhými.  Kladné 
sebehodnocení  má  velký  význam  pro  duševní  zdraví.  Trvalejší  neúspěch  ve  škole  může  ohrozit  hodnotu  vlastního 
„já“. Dítě může trpět pocity méněcennosti, úzkosti a bezmocnosti.  
 
Učitel 

Zejména na počátku školní docházky má učitel pro žáky velký význam.  
V 1. třídě je pro dítě takovou autoritou, která převyšuje i autoritu jeho rodičů. Přijímají ho zcela nekriticky. Bojují 
o jeho přízeň, žalují na spolužáky. Často svého učitele přímo zbožňují.  

Spolužáci Ve školní třídě dítě získává roli spolužáka.  

Třída je formální skupina, jejíž složení je náhodné, spolužáky si nemůže vybrat. Je zde srovnáván jeho výkon i ostatní 
dětské  projevy.  Může  tak  dojít  k uspokojování  potřeby  sebeprosazení,  ale  také  zažívání  pocitu  nedostačivosti  a 
selhání
.  

Zpočátku je třída nediferencovanáVztahy mezi spolužáky jsou spíše nahodilé, vytváří se např. mezi dětmi sedícími 
vedle sebe, za sebou apod.  

Ve  3.třídě  lze  již  pozorovat  kamarádskou  solidaritu,  žák  také  začíná  více  pociťovat  příslušnost  k třídnímu 
kolektivu. 

Témata, do kterých materiál patří