Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Černá nožka – prasátka – zjištění sourozeneckých vztahů 

      Test ruky – co by mohla ruka právě dělat – test sleduje agresivní tendence 
 

Výzkum v psychologii 

Metoda korelační - měření vzájemné závislosti dvou nebo více proměnných, např. výsledky matematického testu mohou 
kolerovat s prospěchem dětí z matematiky 
-  tato  metoda  se  použije  k určení,  zda  některé  rozdíly,  které  máme  pod  kontrolou,  jsou  ve  vztahu  – 
korelují -  s jinými rozdíly, které nás zajímají 
Ve vývojové psychologii: 
Metoda longitudiální (podélná) Dlouhá doba sledování jedné a téže skupiny 

15 

-  časově  náročný,  dlouhé  čekání  na  výsledky,  nákladnost  –  sleduje  se  většinou  od  narození  po 
dospělost  (např.  Matějček  –  děti  narozené  z  nechtěných  těhotenství,  děti  z  dětských  domovů,  SOS 
vesniček  a  dětí  vychovaných  v pěstounské  péči  +  srovnávací  skupina  dětí  z běžné  populace 
z přijímaného těhotenství) 
 
Metoda transverzální (příčná, průřezová)
 
Během krátké doby je vyšetřováno více skupin v odlišných věkových fázích 

Metoda semilongitudiální - spojuje výhody obou předchozích postupů 
-  několik  věkově  odlišných  skupin,  které  jsou  po  určitou  dobu  (ale  podstatně  kratší  dobu  než  u 
longitudiálního výzkumu – nejméně po přechod do následující vývojové fáze) sledovány a opakovaně 
vyšetřovány 

Cíle psychologické diagnostiky žáka - dobrá znalost žáků – závisí na tom učitelova práce a její výsledky, podporuje příznivé emoční klima 
vzájemného porozumění a spolupráce ve třídě 
- žák kladně hodnotí učitele, který má o něj zájem a snaží se mu porozumět. Učitel se tak pro něj stává 
přirozenou  autoritou,  žák  se  s  ním  může  identifikovat,  ochotně  přejímat  jeho  názory,  požadavky, 
postoje. 

Témata, do kterých materiál patří