Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Rozbor výsledků činnosti - podle vypracování školní úlohy se usuzuje jaké má žák: schopnosti a dovednosti, jaký je jeho zájem 
či nezájem o obor, zda je svědomitý, vytrvalý apod. 

-  podobně  se  postupuje  při  rozboru  výsledků  zájmové  činnosti,  uměleckých  děl,  technických 
vynálezů apod.  
Stejný produkt může být u různých osob výsledkem různých psychických vlastností, procesů a stavů a 
také jiných vnějších podmínek (např. osobností vedoucího zájmového kroužku, jeho postojem k dítěti, 
úrovní metodické a materiální podpory, vztahy mezi členy kroužku apod.) 

 
Obecně  lze  říci,  že  dobrý  výsledek  činnosti  zpravidla  znamená,  že  dítě  má  dobře  rozvinutý  soubor 
příslušných psychických předpokladů (pokud byla vyloučena možnost opisování, pomoci spolužáků, 
rodičů  atd.)  Naproti  tomu  špatný  výsledek  činnosti  může  být  u  části  osob  způsoben  nedostatkem 

14 

schopností, ale u dalších osob mohou být  schopnosti dostatečné, zato působily rušivě jiné podmínky 
(např. zdravotní stav). Rozbor výsledků činnosti je proto nutný kombinovat s jinými metodami!!! 
 
Standarizované psychodiagnostické metody
 
- zej. inteligenční testy a osobnostní dotazníky 
Standarizovaný test -  profesionálně připravený test, který má všechny vlastnosti dobrého testu, je: 

  validní (= platný, tzn. test skutečně měří to, co měřit má)  reliabilní (= spolehlivý, tzn. při opakovaném testování je dosaženo obdobných výsledků)  praktický   citlivý 

- test byl zkonstruován a ověřen na dostatečně velkém vzorku osob- jsou přesně určeny úkoly předkládané zkoumané osobě a také způsob jejich předkládání: instrukce, 

Témata, do kterých materiál patří