Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Unit 6 KEY

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (416.84 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

SZ7MP_2AB2 Angličtina pro pedagogy – D/English for Teachers – D    

                                 3

SS 2017 

TEACHING PUPILS WITH SLD 

 
LISTENING  

1 Listen and complete the definition of specific learning disabilities (SLDs) below. (You’l  hear 

the recording twice.) (0:49 – 1:11) SLDs = unexpected underperformance by someone of average to above intelligence in one or more 

key learning areas such as reading,  spelling,  writing or maths, despite normal schooling and good 
teaching. 

2 You’ll now hear the entire talk where the speaker gives basic information about specific 
learning disabilities. As you listen, note down the most important points he makes, so that you 

can later report them to your partner. (0:00 – 2:40) 

 
 
READING and SPEAKING: What do you know about SLD?  

3 Are the following statements true or false??? 1 “Dyslexia is the most common specific learning difficulty.” T 

2 “In the population, there are about 15-20% of people with SLD.” T 

3 “Specific learning difficulties are a result of a lack of motivation.” F 

4 “Children with SLD are stupid; their problems are caused by lower intelligence.” F 

5 “Specific learning difficulties are not hereditary. There doesn’t exist a genetic predisposition for the 

origin of these difficulties.” F (It runs in a family.) 

6 “Children with SLD will grow out of it. As they get older, their problems will disappear.” F (It persists 

throughout life.) 

(Picture from: http:/ kidshealth.org/kid/health_problems/learning_problem/headers_75813/K_dyslexia1.gif)  

4 Discuss the following questions in pairs: 

Témata, do kterých materiál patří