Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




1) Slovní úlohy ostatní

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (886.84 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Příklady z maturitních testů Cermat-u ( základní úroveň ) – Slovní úlohy ostatní


3p)

Přiřaďte ke každé otázce ( a) – d) ) odpovídající výsledek z nabídky ( A – F ):
a) Kolik studentů má alespoň z jednoho testu známku 2 ?
b) Kolik studentů nemá z žádného testu známku 3 ?
c) Kolik studentů má průměrnou známku z obou testů nejhůře 2 ?
d) Pro kolik studentů byl první test snazší ?
A) 13 B) 14 C) 16 D) 17 E) 18 F) jiný počet studentů
Ostrý maturitní test Cermat-u ( základní úroveň ) – jaro 2011 PUP, příklad č. 25
Body: 4 Výsledek: a) E b) A c) C d) D

Pracovní tematické zařazení: Slovní úlohy ostatní
Řešení:
a) 3 ( 1. řádek ) + 5 + 8 ( 2. řádek ) + 2 ( 4. řádek ) = 18
b) 2 + 3 + 1 ( 1. řádek ) + 5 ( 2. řádek ) + 2 ( 4. řádek ) = 13
c) 2 + 3 ( 1. řádek ) + 5 ( 2. řádek ) + 6 ( 3. řádek ) = 16
d) 6 ( 3. řádek ) + 2 + 9 ( 4. řádek ) = 17
--------------------------------------------------




















Příklady z maturitních testů Cermat-u ( základní úroveň ) – Slovní úlohy ostatní


1i) Každý student třetího ročníku si vybral právě dva ze čtyř nabízených seminářů A – D.
Rozdělení studentů je uvedeno v tabulce. Čísla udávají počty žáků v jednotlivých
dvojicích seminářů. ( Například oba semináře A i C současně navštěvuje 16 studentů ).
V posledním sloupci jsou uvedeny počty studentů v jednotlivých seminářích. ( Například
do semináře B je přihlášeno celkem 32 studentů ).

a) Doplňte všechna prázdná políčka tabulky.
b) Přístup do počítačové sítě mají všichni studenti, kteří navštěvují seminář A nebo
seminář B. Kolik studentů má přístup do počítačové sítě ?
c) Kolik studentů navštěvuje třetí ročníky ?
Ilustrační maturitní test Cermat-u ( základní úroveň ) – 2010 (1), příklad č. 9
Body: 4
Výsledek:

a)

b) 48 c) 60


Pracovní tematické zařazení: Slovní úlohy ostatní
Řešení:
a) Nejprve doplníme čísla tak, aby průniky odpovídajících si řádků a sloupců byly stejné
( např. aby průnik řádku A se sloupcem B byl stejný jako průnik řádku B se sloupcem A ).
Tím zapíšeme do 1. řádku č. 10 ( A, B ), do 3. řádku č. 15 ( C, B ), do 4. řádku č. 0
( D, A ), do 4. řádku č. 7 ( D, B ).
Poté doplníme do 4. řádku ( D, C ) č. 12, aby souhlasil součet v posledním sloupci.
Poté doplníme do 3. řádku ( C, D ) č. 12, aby souhlasily průniky D, C a C, D.
Poté doplníme poslední sloupec tak, aby v něm souhlasily zbývající součty ( tj. do 1. řádku
č. 26 a do 3. řádku č. 43 ). Tím je celá tabulka vyplněna – výsledek viz výše.
b) Sečteme čísla ( kromě posledního sloupce ) v řádcích A a B, ale musíme odečíst 10 ( tj.
průnik A, B respektive B, A ), neboť jinak by se číslo 10 počítalo dvakrát …
… 10 + 16 + 0 ( 1. řádek ) + 15 + 7 ( 2. řádek ) = 48
c) Sečteme čísla v posledním sloupci a dostaneme 120. Protože každý student navštěvuje
právě 2 semináře, vydělíme číslo 120 dvěma a dostaneme 60.
--------------------------------------------------

Témata, do kterých materiál patří