Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




4AB-Ubytovací služby+Raut, číše vína a slavnostní hostiny

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.97 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

booking: na základě průkazu totožnosti (občanského průkazu, cestovního pasu)

  • do recepčního listu se zaznamenají potřebné údaje a přidělí se hostu pokoj

  • každému hostu se v hotelovém žurnálu-deníku, otevře osobní účet

  • hosta do pokoje uvede zřízenec. Na příchod nového hosta upozorní pokojskou a etážového číšníka

POBYT HOSTA:
  • ubytovanému hostu jsou poskytovány placené i neplacené služby

  • k základním službám patří udržování čistoty, v pronajatém pokoji služby v rozsahu třídy ubytovacího zařízení

ODJEZD HOSTA:
  • při odjezdu z ubytovacího zařízení host nahlásí den a přibližnou hodinu odjezdu ve vrátnici a vrátnice uvědomí ubytovací úsek.

  • Hotelový zřízenec se postará o odnesení zavazadel a pokojské zkontrolují pokoj a připraví pokoj k přijetí nového hosta.

  • Host musí opustit pokoj zpravidla mezi 10. a 12. hodinou.

SLUŽBY UBYTOVACÍCH ZAŘÍZENÍ
  • ubyt. zařízení poskytují hostům řadu doplňkových služeb a rozsah a kvalitu služeb, které musí ubyt. zařízení poskytovat, nazýváme standardem služeb.

Standard služeb: - rozsah a kvalita služeb, které musí ubyt. zařízení poskytovat

ovlivňuje: zejména charakter zařízení, osobní a věcné provozní předpoklady a technické vybavení a klientela, sezónní vlivy, úroveň využití lůžkové kapacity

Nadstandard služeb: u lepších hotelu se standardní služby pokládají za samozřejmé

Placené a neplacené služby

Pro své klienty nabízejí hotely řadu různých služeb

  • informační služby

  • čistění obuvi a oděvů

  • sportovní služby

  • vlastní taxi

  • směnárenské služby

  • pro business klientelu pak tlumočnické služby, sekretářské služby, internet, počítač atd. /

Placené služby jsou poskytovány proti peněžní úhradě. Mezi placené služby patří jak základní služby, tj. ubytování, stravování tak i doplňkové služby, tj. směnárenské, prodej vybraných druhů zboží, zprostředkování telefonních hovorů, podávání telegramů, praní a žehlení prádla, čištění oděvu, půjčování sportovních potřeb

Neplacené služby-doplňkové, služby bez přímé peněžní úhrady, tj. podávání informací, buzení hosta, půjčování tisku a jízdních řádů, uvedení hosta do pokoje, úschova zavazadel, odesílání poštovních zásilek, péče o děti.

Rozdělení uživatelů ubytovacích zařízení

  • Podle teritoria odkud pocházejí (geografická segmentace) dělíme na domácí a zahraniční (ty se člení na Evropu a zámoří)

  • Podle věku (demografická segmentace) na seniory, juniory a děti

  • Segmentace podle spotřebního chování na turisty (rodiny) a obchodní klientelu (diplomaté, kongresáci)

Organizace

IHA – International Hotel Association, vznikla v roce 1947, sdružuje národní asociace jednotlivých zemí. V roce 1996 přejmenována na IH&RA – International hotel&restaurant association.

HO-RE-CA – mezinárodní svaz národních asociací majitelů hotelu, restaurantu a kaváren

Témata, do kterých materiál patří