4AB-Ubytovací služby+Raut, číše vína a slavnostní hostiny
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
booking: na základě průkazu totožnosti (občanského průkazu, cestovního pasu)
do recepčního listu se zaznamenají potřebné údaje a přidělí se hostu pokoj
každému hostu se v hotelovém žurnálu-deníku, otevře osobní účet
hosta do pokoje uvede zřízenec. Na příchod nového hosta upozorní pokojskou a etážového číšníka
POBYT HOSTA:
ubytovanému hostu jsou poskytovány placené i neplacené služby
k základním službám patří udržování čistoty, v pronajatém pokoji služby v rozsahu třídy ubytovacího zařízení
ODJEZD HOSTA:
při odjezdu z ubytovacího zařízení host nahlásí den a přibližnou hodinu odjezdu ve vrátnici a vrátnice uvědomí ubytovací úsek.
Hotelový zřízenec se postará o odnesení zavazadel a pokojské zkontrolují pokoj a připraví pokoj k přijetí nového hosta.
Host musí opustit pokoj zpravidla mezi 10. a 12. hodinou.
SLUŽBY UBYTOVACÍCH ZAŘÍZENÍ
ubyt. zařízení poskytují hostům řadu doplňkových služeb a rozsah a kvalitu služeb, které musí ubyt. zařízení poskytovat, nazýváme standardem služeb.
Standard služeb: - rozsah a kvalita služeb, které musí ubyt. zařízení poskytovat
ovlivňuje: zejména charakter zařízení, osobní a věcné provozní předpoklady a technické vybavení a klientela, sezónní vlivy, úroveň využití lůžkové kapacity
Nadstandard služeb: u lepších hotelu se standardní služby pokládají za samozřejmé
Placené a neplacené služby
Pro své klienty nabízejí hotely řadu různých služeb
informační služby
čistění obuvi a oděvů
sportovní služby
vlastní taxi
směnárenské služby
pro business klientelu pak tlumočnické služby, sekretářské služby, internet, počítač atd. /
Placené služby jsou poskytovány proti peněžní úhradě. Mezi placené služby patří jak základní služby, tj. ubytování, stravování tak i doplňkové služby, tj. směnárenské, prodej vybraných druhů zboží, zprostředkování telefonních hovorů, podávání telegramů, praní a žehlení prádla, čištění oděvu, půjčování sportovních potřeb
Neplacené služby-doplňkové, služby bez přímé peněžní úhrady, tj. podávání informací, buzení hosta, půjčování tisku a jízdních řádů, uvedení hosta do pokoje, úschova zavazadel, odesílání poštovních zásilek, péče o děti.
Rozdělení uživatelů ubytovacích zařízení
Podle teritoria odkud pocházejí (geografická segmentace) dělíme na domácí a zahraniční (ty se člení na Evropu a zámoří)
Podle věku (demografická segmentace) na seniory, juniory a děti
Segmentace podle spotřebního chování na turisty (rodiny) a obchodní klientelu (diplomaté, kongresáci)
Organizace
IHA – International Hotel Association, vznikla v roce 1947, sdružuje národní asociace jednotlivých zemí. V roce 1996 přejmenována na IH&RA – International hotel&restaurant association.
HO-RE-CA – mezinárodní svaz národních asociací majitelů hotelu, restaurantu a kaváren