4AB-Ubytovací služby+Raut, číše vína a slavnostní hostiny
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Hotelové řetězce
Hotely jsou vzájemně propojené různou úrovní spolupráce, typu poskytovaných služeb a vlastnických vztahů.
Pro hotelové značky bývá společný typický výcvik zaměstnanců, propagace, vybavení hotelů, společný informačně-rezervační systém, marketing atd.
Snahou všech hotelových řetězců je vzájemná spolupráce mezi hotely a z toho plynoucí úspora nákladů.
Kooperace podniků cestovního ruchu
50. léta založila americká letecká společnost AMERICAN AIRLINES první hotelovou společnost HOTELS CORPORATION
společnost chtěla nabídnout svým klientům to nejlepší pohodlí a komfort všude na světě
80. léta rozkvět hotelových řetězců - silnější postavení na mezinárodních trzích
stále častěji dochází k fůzím společností
Výhody hotelových řetězců
Finanční výhody - bez velkých finančních nákladů se lze dostat do hotelových řetězců (kratší doba do umístění na trhu, dostat se do podvědomí klientů, nižší náklady na reklamu, kontrolu.)
Marketingové výhody - využití společné reklamy, vlastní marketingový výzkum, společná databáze klientů.)
Všeobecná důvěra - bankovní ústavy, důvěra široké veřejnosti (zákazníků)
Výhody v oblasti nákupu - příznivější ceny výrobků, dostupnost výrobků
Manažerské výhody - vlastní vzdělávání managerů, doškolovací kurzy, tréninkové programy.
Technické výhody - společná údržba, prádelna, ekologické předpisy.
Nevýhody hotelových řetězců
Komunikace - výběr vhodného komunikačního prostředku, nejmodernější technika - zpětná vazba (odezva)
Kontrola - dodržování stanovené kontroly (pravidelné kontroly)
Náklady - neměly by být větší, než kdyby byl hotel samostatnou jednotkou
Systémy hotelových řetězců
Hotelové řetězce mohou fungovat na několika systémech:
Integrovaný řetězec
je složený z hotelů, z nichž některé jsou přímo jeho vlastnictvím, ale tento systém lze kombinovat různými formami:
vlastnictví jednotlivých objektů (sama společnost je vlastníkem)
franchisingová smlouva - tento systém je založený na prodeji práva používat obchodní jméno, design, nebo značku
dosazení svého vedení
smlouva o řízení (MANAGEMENT CONTRACT) - písemná dohoda mezi oběma stranami (vlastník a provozovatel), za účelem poskytování profesionálních plánovacích, organizačních a operativních výkonů pro produkci a prodej služeb týkajících se ubytování, stravování a jiných služeb souvisejících s hotelovým provozem
Dobrovolný hotelový řetězec
Vzniká tehdy, domluví-li se několik nezávislých hotelů s úmyslem společného podnikání na akcích, které by si jako samostatné jednotky nemohli nikdy dovolit
Jiným způsobem jak proniknout na zahraniční trh je tzv. Strategická aliance - cílem je spojit zdroje, znalosti a přístup na trh
HOTELOVÉ ŘETĚZCE V ČESKÉ REPUBLICE