Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




4AB-Ubytovací služby+Raut, číše vína a slavnostní hostiny

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.97 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Hotelové řetězce

  • Hotely jsou vzájemně propojené různou úrovní spolupráce, typu poskytovaných služeb a vlastnických vztahů.

  • Pro hotelové značky bývá společný typický výcvik zaměstnanců, propagace, vybavení hotelů, společný informačně-rezervační systém, marketing atd.

  • Snahou všech hotelových řetězců je vzájemná spolupráce mezi hotely a z toho plynoucí úspora nákladů.

Kooperace podniků cestovního ruchu

  • 50. léta založila americká letecká společnost AMERICAN AIRLINES první hotelovou společnost HOTELS CORPORATION

  • společnost chtěla nabídnout svým klientům to nejlepší pohodlí a komfort všude na světě

  • 80. léta rozkvět hotelových řetězců - silnější postavení na mezinárodních trzích

  • stále častěji dochází k fůzím společností

Výhody hotelových řetězců

  • Finanční výhody - bez velkých finančních nákladů se lze dostat do hotelových řetězců (kratší doba do umístění na trhu, dostat se do podvědomí klientů, nižší náklady na reklamu, kontrolu.)

  • Marketingové výhody - využití společné reklamy, vlastní marketingový výzkum, společná databáze klientů.)

  • Všeobecná důvěra - bankovní ústavy, důvěra široké veřejnosti (zákazníků)

  • Výhody v oblasti nákupu - příznivější ceny výrobků, dostupnost výrobků

  • Manažerské výhody - vlastní vzdělávání managerů, doškolovací kurzy, tréninkové programy.

  • Technické výhody - společná údržba, prádelna, ekologické předpisy.

Nevýhody hotelových řetězců

  • Komunikace - výběr vhodného komunikačního prostředku, nejmodernější technika - zpětná vazba (odezva)

  • Kontrola - dodržování stanovené kontroly (pravidelné kontroly)

  • Náklady - neměly by být větší, než kdyby byl hotel samostatnou jednotkou

Systémy hotelových řetězců

Hotelové řetězce mohou fungovat na několika systémech:

  1. Integrovaný řetězec

    • je složený z hotelů, z nichž některé jsou přímo jeho vlastnictvím, ale tento systém lze kombinovat různými formami:

    1. vlastnictví jednotlivých objektů (sama společnost je vlastníkem)

    2. franchisingová smlouva - tento systém je založený na prodeji práva používat obchodní jméno, design, nebo značku

    3. dosazení svého vedení

    4. smlouva o řízení (MANAGEMENT CONTRACT) - písemná dohoda mezi oběma stranami (vlastník a provozovatel), za účelem poskytování profesionálních plánovacích, organizačních a operativních výkonů pro produkci a prodej služeb týkajících se ubytování, stravování a jiných služeb souvisejících s hotelovým provozem

  2. Dobrovolný hotelový řetězec

  • Vzniká tehdy, domluví-li se několik nezávislých hotelů s úmyslem společného podnikání na akcích, které by si jako samostatné jednotky nemohli nikdy dovolit

  • Jiným způsobem jak proniknout na zahraniční trh je tzv. Strategická aliance - cílem je spojit zdroje, znalosti a přístup na trh

HOTELOVÉ ŘETĚZCE V ČESKÉ REPUBLICE

Témata, do kterých materiál patří