Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




4AB-Ubytovací služby+Raut, číše vína a slavnostní hostiny

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.97 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Klasifikace má svá pravidla, provádějí je příslušné organizace. Platí po dobu dvou let. Hotelová klasifikace platí na území CR a je srovnatelná s klasifikací EU. Stanovuje určité minimální požadavky na standard ubytovacích zařízení.

V současné době má klasifikace ubytovacích zařízení několik rozměrů

  1. Klasifikace v rámci hotelových řetězců – hotelové řetězce se kontrolují, zda ve všech zemích udržují stejný standard

  2. Klasifikace v rámci jednotlivých státu – jako u nás, pravidla urguje stát i asociace, platnost pravidel nepřesahuje rámec státu

  3. Klasifikace provedena různými organizacemi CR – vytvářejí si cestovní kanceláře sami, přehodnocování hvězdiček na úroveň vlastní země

Doporučený standard ubytovacích zařízení upravuje podmínky pro

  • ubytování v soukromí

  • ubytování v kempech a chatových osadách

  • v turistických ubytovnách

Na zpracování se podílejí následující organizace

  • Svaz podnikatelů CR ve venkovské turistice a agroturistice (soukromé ubyt)

  • Kempy a chatové osady CR – živnostenská společenství

  • Klub českých turistů (ubytovny)

Péče o hosta v ubytovacím zařízení

Ubytovací zařízení členíme na úsek příjmu hosta (vrátnice, recepce-úsek rezervací)

úsek ubytování hosta (hotelové pokoje, etáže a zázemí ubytovací části)

odbytová střediska UZ

Příjem hosta:

Recepce- rezervace (samostatný úsek u velkých hotelů), vrátnice. U malých a středních hotelů jsou obě pracoviště zpravidla kumulována.

Recepce – recepční, pokladník, žurnalista, směnárník, vedoucí recepce, sekretářský servis aj.

Rezervace pobytů – písemně, faxem, emailem, telefonicky, osobně)

Příjem hostů – kniha ubytovaných (tuzemská i zahraniční klientela – vízová i bezvízová)

Zahraniční hosté – povinnost ohlašovat cizince na oddělení cizinecké policie do tří pracovních dnů

Zápis hostů do hotelového žurnálu (kniha pohledávek vůči hostům), od *** musí být na recepci směnárna

Vrátnice – vedoucí vrátnice, vrátný, telefonista, dveřník (u velkých hotelů), nosiči zavazadel, obsluha výtahů, etážový zřízenci, pochůzkáři, obsluha parkoviště aj.

Monitoruje pohyb hostů a příchozích, vydává klíče nebo karty, poskytuje informace, obstarává služby dalších odbytových středisek, jízdenky, letenky, vstupenky…aj.

Ubytování hosta:

Hotelová hospodyně, pokojská, pomocná pokojská, čistič bot, etážový zřízenec, údržbáři aj.

Postup:

  1. Rezervace pokoje (internet, faxem, písemně, telefonicky, osobně)

  2. Ověření rezervace (sdělení podmínek, vyžádání dokladů, zaevidování, hotelový průkaz – plní funkci reklamní, identifikační, informační, zapsán do knihy hostí)

  3. Přidělení pokoje (klíče, magnetická karta, kód pokoje)

PŘÍJEZD HOSTA:
  • host přijíždí do ubyt. zařízení na základě předchozí objednávky (rezervace, objednávka) nebo přímo

Témata, do kterých materiál patří