5AB-Stravovací služby a CR+CR a památky UNESCO ve Francii
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
možností různých forem společenské zábavy.
Do skupiny řadíme:
restaurace
samoobslužné restaurace
jídelny
rychlé občerstvení
jídelní vozy
Restaurace
je hostinské zařízení zajišťující obslužným způsobem stravovací služby se širokým sortimentem pokrmů
Pohostinství
je modifikovaným typem restaurace zabezpečující základní i doplňkové stravování
Jídelní a restaurační vozy
poskytují základní i doplňkové stravování v zařízeních pro přepravu osob
Motoresty
jsou restaurace s dostatečnou kapacitou pro parkování vozidel, budované při silnicích, poskytující především služby motoristům
Samoobslužná restaurace
zařízení zajišťující základní a doplňkové stravování samoobslužným způsobem
Bary (Odbytová střediska s funkcí společenskou a zábavní)
dominantou je prodej nápojů s možností různých forem
společenské zábavy
je též možno prodávat výrobky studené kuchyně, cukrářské výrobky, též teplé
pokrmy minutkového charakterů
- Do této skupiny řadíme:
bary
noční kluby,
vinárny
kavárny
espresa
čajovny
pivnice a hostinské pivovary
Ostatní
zde lze zařadit kantýny, cateringové služby (služby zásobující potravinami)
jedná se o prodej pokrmů a nápojů za upravené ceny
Patří sem:
školní jídelny
závodní jídelny
menzy
centrální výrobny pokrmů
prodejní automaty
Způsoby nabídky a obsluhy
Nabídku dělíme na:
Aktivní (hostovi nabízíme u stolu nebo v místnosti)
Pasivní (hostovi poskytujeme určité informace o zboží)
Druhy nabídky:
Nabídkové vozíky
Nabídka z mís, na talířích a na platech
Vitríny a nabídkové stoly
Jídelní a nápojový lístek
Ústní nabídka
- volný výběr dle jídelního lístku znamená, že si host vybírá z jídelního lístku a sestavuje si
vlastní menu
- v organizovaném CR se vyžívá jednotné menu pro celou skupinu nebo výběr ze dvou až tří
hlavních jídel
- bufetový stůl – nabídka jídel a nápojů na bufetovém stole, zákazníci si vybírají a obsluhují
sami, teplé nápoje dle přání zákazníků nosí obsluhující personál (tento způsob se provádí při
podávání ve střediscích vyšších skupin)
- degustační menu – host si sestavuje menu sám z nabídky 3-4 předkrmů, polévek, hlavních
jídel, doplňků nebo dezertů v jednotné ceně (oběd i večeře zpravidla při pobytových
zájezdech)
JÍDELNÍ LÍSTKY
je seznam nabízených pokrmů a příloh
svým vzhledem a obsahem reprezentuje nejen kuchaře, ale všechen personál včetně majitele
pro provozovnu představuje reklamační a propagační prostředek
hosty informuje o nabízeném sortimentu a slouží k reklamačním účelům
platí pravidlo, že jídelní lístek nesmí být "přesycen", neboť může vzbuzovat pochyby o čerstvosti pokrmů. V praxi to znamená, že některá jídla mohou být vynechána.
základním požadavkem je pestrý výběr pokrmů a příloh, dobrá přehlednost, čitelnost a vkusná úprava