5 MO marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
reklamní prostředky
tisk
obvyklý prostředek noviny, časopisy. Odborné časopisy (okruh čtenářů je zřejmý). Chceme – li reklamu rozšířit na největší okruh zákazníků, je třeba, aby časopis či noviny byli nejčtenější. Tím pádem ale bude cena reklamy vyšší
nejčtenější noviny: Mladá fronta Dnes, Blesk, právo, Lidové noviny, sport
televize
má největší dosah, využijeme spíše pro zboží, kde potřebujeme oslovit prakticky každého
vysoká cena reklamy!
rozhlas
široké působení, reklama je vnímaná jen sluchem. Zapamatování bývá menší. Nutné opakování reklamy
další prostředky
letáky, plakáty, billboardy, webové stránky, drobné reklamní předměty, prospekty, katalogy
podpora prodeje
poskytuje motiv koupě
typické prostředky podpory prodeje:
vzorky pro vyzkoušení doma
prací prášek, demo verze počítačových programů (doručeny poštou) přibaleny k jinému zboží, vloženo do novin, předány při nákupu apod.
odměny
drobné podněty, které mohou být součástí výrobku např. čokoládové vajíčko, které má uvnitř hračku
soutěže
mezi spotřebiteli jsou populární a rozšířené
slevy
kupóny na nákupy apod.
veletrhy a výstavy
předvádí produkt do detailů (výkon, úspornost, upozorňují na inovace apod.). Součástí veletrhů bývají doprovodné akce (národní dny, sympozia, setkání odborníků, kulturní vystoupení), kde můžeme načerpat cenné informace, navázat obchodní styky, upozornit na náš podnik.
osobní prodej
jedná se tedy o přímý kontakt prodavače se zákazníkem (specializované obchody, obchodní cestující – zvoní u domovních dveří)
publicita
jsou zprávy a hodnocení nezávislých osob a instituci zveřejňované v hromadných sdělovacích prostředcích
vytváří ji veškeré jednání pracovníků firmy (při styku se zákazníky, s místními úřady, s veřejnosti apod.).
vzniká samovolně, je považována za důvěryhodnější, než placená reklama na objednávku. je důležité, aby podniky věnovali pozornost tomu,a by nevznikala negativní
Základní tržní kategorie
dělba práce – rozdělení pracovních innští mezi jednotlivce a skupiny lidí
základem je specializace => omezení na určitý druh práce
specializovaní pracovníci produkují více kvalitnějších statků a služeb
kooperace = spolupráce
růst produkce zajistíme
extenzivní způsob – zvýšení množství výrobních faktorů (př. 6 horníků = 6 tun uhlí, 7 horníků = 7 tun uhlí)
intenzivní způsob – zvýšení kvality výrobního faktoru nebo jeho lepší využití, lepší techniky, lepšího vybavení př. 6 horníků zůstane, ale dostanou lepší stroje, školení apod.
Trh a dělba práce
vývoj dělby práce
společenská dělba práce
dělba práce v oblasti pracovních operací (manufaktury)
mezinárodní dělba práce
směnná hodnota – poměr, ve kterém se zboží na trhu směňuje, směnná hodnota vyjádřená v penězích = cena