Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




5 MO marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.04 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

reklamní prostředky

  • tisk

  • obvyklý prostředek noviny, časopisy. Odborné časopisy (okruh čtenářů je zřejmý). Chceme – li reklamu rozšířit na největší okruh zákazníků, je třeba, aby časopis či noviny byli nejčtenější. Tím pádem ale bude cena reklamy vyšší

  • nejčtenější noviny: Mladá fronta Dnes, Blesk, právo, Lidové noviny, sport

  • televize

  • má největší dosah, využijeme spíše pro zboží, kde potřebujeme oslovit prakticky každého

  • vysoká cena reklamy!

  • rozhlas

  • široké působení, reklama je vnímaná jen sluchem. Zapamatování bývá menší. Nutné opakování reklamy

  • další prostředky

  • letáky, plakáty, billboardy, webové stránky, drobné reklamní předměty, prospekty, katalogy

podpora prodeje

  • poskytuje motiv koupě

  • typické prostředky podpory prodeje:

  • vzorky pro vyzkoušení doma

  • prací prášek, demo verze počítačových programů (doručeny poštou) přibaleny k jinému zboží, vloženo do novin, předány při nákupu apod.

  • odměny

  • drobné podněty, které mohou být součástí výrobku např. čokoládové vajíčko, které má uvnitř hračku

  • soutěže

  • mezi spotřebiteli jsou populární a rozšířené

  • slevy

  • kupóny na nákupy apod.

  • veletrhy a výstavy

  • předvádí produkt do detailů (výkon, úspornost, upozorňují na inovace apod.). Součástí veletrhů bývají doprovodné akce (národní dny, sympozia, setkání odborníků, kulturní vystoupení), kde můžeme načerpat cenné informace, navázat obchodní styky, upozornit na náš podnik.

osobní prodej

  • jedná se tedy o přímý kontakt prodavače se zákazníkem (specializované obchody, obchodní cestující – zvoní u domovních dveří)

publicita

  • jsou zprávy a hodnocení nezávislých osob a instituci zveřejňované v hromadných sdělovacích prostředcích

  • vytváří ji veškeré jednání pracovníků firmy (při styku se zákazníky, s místními úřady, s veřejnosti apod.).

  • vzniká samovolně, je považována za důvěryhodnější, než placená reklama na objednávku. je důležité, aby podniky věnovali pozornost tomu,a by nevznikala negativní

Základní tržní kategorie

dělba práce – rozdělení pracovních innští mezi jednotlivce a skupiny lidí

  • základem je specializace => omezení na určitý druh práce

  • specializovaní pracovníci produkují více kvalitnějších statků a služeb

  • kooperace = spolupráce

růst produkce zajistíme

  • extenzivní způsob – zvýšení množství výrobních faktorů (př. 6 horníků = 6 tun uhlí, 7 horníků = 7 tun uhlí)

  • intenzivní způsob – zvýšení kvality výrobního faktoru nebo jeho lepší využití, lepší techniky, lepšího vybavení př. 6 horníků zůstane, ale dostanou lepší stroje, školení apod.

Trh a dělba práce

vývoj dělby práce

  • společenská dělba práce

  • dělba práce v oblasti pracovních operací (manufaktury)

  • mezinárodní dělba práce

směnná hodnota – poměr, ve kterém se zboží na trhu směňuje, směnná hodnota vyjádřená v penězích = cena

Témata, do kterých materiál patří