Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




5 MO marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.04 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • různým charakterem výrobku – spotřební, výrobní zboží

  • rozdílnými finančními možnostmi podniků

  • nestejnou dostupností článků odbytových cest

podniky mohou volit mezi přímým a nepřímým odbytem

  • přímý odbyt

  • používá se většinou u velkých investičních celků, strojírenských zařízení, ale i potravinářských výrobků.

  • při přímém odbytu prodává výrobce své zboží zákazníkům a jiným výrobcům zpravidla bez prostředků

  • nepřímý dobyt

  • uskutečňuje se prostřednictvím obchodu

  • nevýhodou použití nepřímého odbytu je:

  • ztráta bezprostředního kontaktu s trhem a zákazníkem

  • ztráta kontroly nad distribucí, ale i nad cenami zboží

  • není zaručena přímá propagace našeho zboží

prodej maloobchodu

  • hodí se pro výrobky rychle ztrácející na hodnotě – potraviny, počítače, módní oblečení, často se používá i u velkých obchodních domů

využití zprostředkovatele

  • zprostředkovatel hledá pro výrobce odběratele nebo pro velkoobchod výhodné dodávky

  • nezajišťuje však dodávku, někdy nemá ani plnou moc k podpisování kupních smluv

prodej velkoobchodu, prostředníkovi

  • zboží prodáme prostředníkovi, který je dále prodává ve své obchodní síti, dodává maloobchodu apod.

  • ztrácí se tak možnost bezprostředně ovlivňovat prodej a cenu

uvedené cesty se kombinují dle situace

  • v dnešní době se prodeje centralizuje do obchodních center, která jsou často součástí velkých obchodních řetězců

stimulování prodeje, propagace – promotion

  • cílem stimulování je, aby si spotřebitel daný výrobek koupil

  • tohoto cíle bývá dosahováno zejména užíváním (4 části stimulování)

  • reklama

  • podpora prodeje

  • osobní prodej

  • publicita

reklama

  • slouží jako prostředek k ovlivňování a získávání zákazníků, jejím hlavním cílem je upoutat zákazníka natolik, aby si výrobek v budoucnu zakoupil.

  • reklama představuje formu placené činnosti, jejím poskytováním se zabývají reklamní agentury

reklama může mít 3 směry:

  • slogany – neustálým opakováním se slogany dostávají do podvědomí lidí

  • racionální působení – reklama přesvědčuje spotřebitele rozumovými argumenty, spoléhá na logiku. Působí více na muže a je vhodnější u technických či podobných výrobků

  • emociální působení – působí na city, využívá poznatku psychologie. Používá se podmanivá hudba, působivé scenérie, účinkování dětí, zvířat. Setkáváme se s doporučením významných osob, snaží se vnutit nám představu, že všichni používají určitý výrobek, takže vy byste si ho měli koupit také. Někdy se používají i nepříjemné vjemy – bolest hlavy, skvrny na prádle, atd.

tvorba reklamy

  • sdělujeme konkrétně

  • nejlépe se pamatují argumenty na počátku a na konci zprávy. Bývá vhodné zařadit emotivní podněty na začátek, racionální podněty na konec. Na počátku uvádíme silné argumenty a jako první uvedeme prospěch pro spotřebitele. Nejsilnější argument na konec

  • reklamu opakujeme

Témata, do kterých materiál patří