Management
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- následná - po splnění rozhodnutí
V praxi se často setkáváme s označením audit
- vnitřní audit = nestranné prověřování, zda jsou dodržovány stanovené postupy a podnikové směrnice (často v oblasti jakosti) zaměstnancem podniku
- vnější audit = kontrolované skutečnosti jsou ověřovány nezávislou osobou, která není
zaměstnancem (audit účetnictví)
5. ROZHODOVÁNÍ A KOMUNIKACE
Rozhodování
znamená výběr z několika variant
rozhodování za relativní jistotyPři řešení určité situace jsme schopni jednoduše vytvořit varianty a známe důsledky, které přijetí konkrétní varianty vyvolá při výběru varianty je třeba určit kritéria výběru, pak můžeme - porovnat klady a zápory (+, -) - bodově hodnotit
rozhodování za nejistotyNevíme, jaké varianty pro rozhodování existují a k jakým důsledkům jednotlivé varianty povedou. Tyto situace vznikají, jestliže jsme postaveni před neznámý problém - intuice- zásobárna nápadů (víc hlav víc ví) - hledáme nápady mezi spolupracovníky a dalšími lidmi z okolí - brainstorming - „útok mozků na problém“ - tvoření námětů, které mají vést k řešení určitého problému ve skupině, zpravidla složené z různých profesí - brainwriting - písemná podoba předcházející metody
Komunikace je přenos nebo výměna informací mezi dvěma nebo více jedinci.
formální (oficiální) komunikace- ústní - schůzky, rozhovory, telefonické rozhovory, instrukce - písemná - dopisy, směrnice, pokyny, nařízení, příručky, výrobní výkresy …
neformální