Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




VÝZNAČNÉ OSOBNOSTI A MEZNÍKY SVĚTOVÉ KINEMATOGRAFIE

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (225 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

spolupracovníků včetně scénáristy

- příručky, programy, gramatika ztratily smysl i označení jako velký detail, „protivýstřel“ atd. ztratila smysl

- každý má svůj osobní scénář, neorealismus rozbíjí všechna schémata, odmítá všechna pravidla, která ve

své podstatě nejsou ničím jiným než uzákoněním omezení

- je to skutečnost, co rozbíjí tato schémata, neboť existuje nekonečně mnoho možností setkání filmaře se

skutečností (stačí jen vyjít s kamerou ven) – Cesare Zavattini, „Několik myšlenek o filmu“, 1953

- Viscontiho Posedlost (1942) jej předjímala

- R. Rossellini– „Řím, otevřené město“(1945) – první velký film neorealismu, kde zprostředkovává mimořádně

autentický obraz poslední fáze války

- přestože jsou všechny velké historické zvraty obvykle provázeny prudkým rozvojem umění, dosud nikdy to

nebyl film, který by se postavil do čela ostatních umění a ukazoval jim cestu

- De Sicův scénárista Cesare Zavattini formuluje teoretický základ neorealistického hnutí

- zaměřuje se na sociální tématiku, režiséři často pracují s neherci, soustředí se na obvyklé, všední starosti lidí…

LUCHINO VISCONTI (1906-1976)

- ze staré šlechtické rodiny

- v Paříži asistoval Jeanu Renoirovi

- dlouholetý sen přenést na plátno Proustovo Hledání ztraceného času již neuskutečnil

„Posedlost“

- 1942

- debut – drama lidských vášní

- zpracováno volně podle románu J. Cainea – Listonoš zvoní vždy dvakrát

- předchůdce italského neorealismu

„Země se chvěje“

- hraný dokument ze Sicílie (život rybářů)

- velká pozornost vizuální složce filmu

„Belissima“

- (nejkrásnější) – 1951

- o zneužívání děti v showbyznysu

„Rocco a jeho bratři“

- 1960, osudy početné rodiny chudých přistěhovalců

- Alain Delon a Annie Girardot

„Gepard“

- příběh sicilského šlechtice v Garibaldiho éře (Burt Lancaster)

„Cizinec“

„Soumrak bohů“

- mravní rozklad průmyslové rodiny za nacismu

„Smrt v Benátkách“

- 1971, podle Thomase Manna

- osudy umělce nalézajícího „pravou krásu“ v osobě nezletilého chlapce

FEDERICO FELLINI (1920 – 1993)

- jeden z neoriginálnějších tvůrců světové poválečné kinematografie

- jeho žena byla zároveň jeho kmenovou herečkou – Giulietta Masina

- na atmosféře filmů se výrazně podílí i častá hudba Nino Roty, klasika filmové hudby

„Bílý šejk“

- 1952, satira na přihlouplé ženské časopisy

„Darmošlapové“

- autobiografická kronika malého lázeňského města

- některé motivy se později objevují v Amarcordu

„Silnice“

- 1954, příběh nesourodé dvojice potulných komediantů

- Giulietta Masina a Anthony Quinn

„Cabiriiny noci“

- 1956, malá římská prostitutka Cabirie je podobnou lidskou troskou, jako v předchozím filmu svým smutným

úsměvem se stala ztělesněním absolutního dobra

Témata, do kterých materiál patří