Rusko-a-Čečna
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Jiráskovo gymnázium Náchod
Společenskovědní seminář
2020/2021
SEMINÁRNÍ PRÁCE
Rusko a Čečna
Oresta Fedak
4.A
Prohlašuji, že jsem předloženou seminární práci vypracovala samostatně a
použila jen pramenů, které cituji a uvádím v seznamu použité literatury.
V Náchodě
Podpis
Obsah
Úvod……………………………………………………………………………………..4
1. Teoretická část…………………………………………………………………..5
1.1 Historie vzájemných vztahů………………………………………..5
1.1.1 Obyvatelstvo a poloha ……………………………………………..5
1.1.2 Počátek společného působení……………………………………...6
1.2 Události předcházející první čečenské války………………....9
1.3 První čečenská válka 1994-1996…………………………………11
1.4 Meziválečné období 1996-1999……………………...…………..13
1.4.1 Události v Čečensku…………………………………………….…..13
1.4.2 Události v Rusku………………………………………………….…14
1.5 Druhá Čečenská válka 1999-2009……………………………....14
1.5.1 Významné teroristické útoky………………………………..…….17
1.6 Současná situace………………………………………………………17
2. Praktická část………………………………………………………………..….18
2.1 Studenti…………………………………………………………………...18
2.2 Učitelé………………………………………………………………………20
2.3 Můj osobní pohled……………………………………………………….22
Závěr…………………………………………………………………………………....23
Seznam bibliografických citací……………………………………………...….24
Seznam použité literatury…………………………………………………….….25
4
Úvod
Tématem této seminární práce je rusko-čečenský konflikt, který vyvrcholil ve
dvě čečenské války. První na konci 20. století a druhá na přelomu 21. století.
Chtěla bych pomocí publikací v teoretické části přiblížit čtenáři společnou
historii, která počala v 18. století. Poukázat na příčiny válek, zmínit se o
období mezi válkami a podívat se na současnost. Osvětlit průběh politických
kroků ze strany Ruska a Čečenska a představit aktéry, z obou stran. Krátce
se zmíním o jejich životě a jejich postavení. Citovat prosté civilisty, kteří byli
těmito válkami zasaženi.
Praktickou část jsem rozdělila na několik úseků. V první části jsem pomocí
dotazníku získala 100 odpovědí od studentů do 25 let. Otázky jsou obecné a
týkají se konfliktu – definice, typy a názor. Druhou část jsem zaměřila na