Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing výcuc ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (4.1 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přímý marketing (direct marketing)

•Znamená využití přímých kanálů k dosažení zákazníků a doručení výrobků a služeb bez potřeby marketingových prostředníků.

•Jaké znáte formy? Telemarketing – nabízení zboží po telefonu, zásilkové katalogy, Direct mail- 1 z nejpoužívanějších- jedná se o doručování poštovních zásilek na adresy zákazníků, hlavní sdělení se rozlišuje podle cílové skupiny (zasílají se k tomu například nějaké kupóny, nebo dáreček), teleshopping s přímou odezvou

Další nástroje marketingové komunikace

Eventy(Event marketing je komunikované sdělení spojené s formou zvláštního představení, prožitkem, který je vnímán více smysly najednou. V rámci event marketingu je tedy využíváno emocí v marketingové komunikaci a je vycházeno z faktu, že si lidé nejlépe zapamatují to, co reálně prožijí. Emocionální podněty, které event vyvolává, pak velmi dobře působí na image nabízené služby či produktu.), WOM (word-of-mouth-je marketing zaměřený na vyvolání efektu ústního šíření „reklamy“ mezi samotnými zákazníky), Interaktivní marketing(součástípřímého marketingu, který ke komunikaci se zákazníky využívá moderních technologií, především internetu. Umožňuje pružně reagovat na chování zákazníků.)

Jak funguje reklama? <- AIDA model (povědomí, zájem, touha, akce)

Jak funguje reklama?

•Nové poznatky vědeckých výzkumů v oblasti marketingu odhalují nové souvislosti:

•Reklama není tak přesvědčující, jak by si marketéři přáli.

•Lidé ji nevěnují plnou pozornost.

•Často ji úplně ignorují, nebo se ji záměrně vyhýbají.

Jak tedy skutečně funguje?

•Lidé vidí reklamu především na značky, které již kupují.

•Pokud uvažujete o koupi auta určité značky, najednou jej začnete vidět všude kolem vás.

•Z kognitivního hlediska jsme selektivní. Mozek si vybírá takové podněty, které se mu líbí a zná je, což mu zabere mnohem méně námahy.

•Reklama je tedy velmi efektivní nástroj osvěžování paměti –nevyžadujeme plnou pozornost ani hlubokou mentální snahu (pro vybudování nových struktur v mozku).

•Malé značky mohou vyrůst bez reklamy a připomínání a osvěžování paměti zákazníků.

•Velké značky ovšem nezůstanou bez reklamy velkými.

•Neznamená to ale v žádném případě, že by reklama negenerovala prodeje!

•Udržováním značky v TOP OF THE MIND se to děje!

Neviditelné výsledky?

•Důvody:

•1) Záleží na frekvenci nákupu produktu: Deodorant kupujeme v průměru třikrát za rok –efekt reklamy na OldSpicetak nebude okamžitý, jelikož má zákazník stále k dispozici svůj stávající deodorant.

•2) Existuje mnoho dalších vlivů: reklamy konkurence, podpory prodeje, změny cen, uvedení nových produktů na trh nebo počasí.

•3) Některé typy reklamy zůstanou na trhu déle a efekt tedy není okamžitý: Billboardy, citylighty, potisky MHD, postery nebo magazíny. Navíc může vznikat následný WOM, který má také určitou setrvačnost.

Témata, do kterých materiál patří