Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing výcuc ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (4.1 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Prostřednictvím marketingové komunikace se firmy snaží informovat, přesvědčovat a upomínat spotřebitele (přímo nebo nepřímo) o výrobcích nebo značkách, které prodávají. Je prostředkem, pomocí něhož může firma vyvolat dialoga navázat se spotřebiteli vztahy. Marketingová komunikace také spotřebitelům ukazuje, jak a proč je výrobek používán, kým, kde a kdy. Umožňuje spojit svou značku s určitými lidmi, místy, událostmi, značkami, zážitky, pocity a věcmi. Dokáže přispět k hodnotě značky (spotřebitelé si ji vryjí do paměti) a vytvoření jejíhoimage, ovlivňuje růst tržeb a dokonce i hodnotu pro akcionáře. (Kotler, 2013)

Volba supermarketu

Studie ukazují, že lidé opakují své nákupy (stejně jako opakovaně nakupují některé značky produktů) i z hlediska volby maloobchodu:

•Supermarkety, Benzinky, Fastfoody, Obchody s módou

Co rozhoduje o úspěchu?

•Dostupnost je pro retail(prodej zboží a služeb koncovému zákazníkovi, maloobchodníci se snaží zvýšit povědomí o své firmě) klíčová, proto je důležité pečlivě vybírat vhodné lokace pro maloobchodní jednotku.

•Myslet na pohodlí a vybudovat dostatek parkovací plochy.

•70% -80% rozhodnutí děláme v prodejně.

Nástroje marketingové komunikace:

Reklama, PR(public relations- vztahy s veřejností), Osobní prodej, Přímý marketing, Podpora prodeje

Reklama

•Placená forma propagace prostřednictvím určitého média.

•Inzerent je zřetelně označen a ovlivní vždy obsah sdělení.

•Jaké znáte formy? Internetová, televizní, tisková/ orientována na spotřebitele, na produkt, na trh / dle účelu rozdělujeme na: informativní, přesvědčovací, připomínací

Public Relations

•Neplacená forma propagace prostřednictvím určitého média.

•Značka nemá obsah zcela pod kontrolou i přesto, že může PR iniciovat a předpřipravit.

•Jaké znáte formy?Vnitřní(motivace zaměstnanců) x Vnější (udržování, zlepšování vztahů s partnery / image organizace)

Osobní prodej

•Přestavuje prezentaci prováděnou prodejci společnosti za účelem prodeje a budování vztahů se zákazníky.

•Kde se nejčastěji uplatňuje? (Díky svým vlastnostem je osobní prodej hlavním komunikačním nástrojem využitelným v komunikační strategii Push. V rámci této komunikační strategie se osobní prodej uplatní jak při komunikaci výrobce s obchodními mezičlánky, tak v komunikaci obchodních mezičlánků s koncovými zákazníky. Zahrnuje 3 základní typy prodeje: prodej na trzích B2B, prodej velkoobchodníkům a distributorům, maloobchodní prodej a přímý prodej.)

Podpora prodeje

•Soubor krátkodobých pobídek určených k rychlému zvýšení poptávky po specifických produktech.

•Vždy musí být časově omezená a vytvářet urgenci k nákupu.

•Cílem je aby spotřebitelé nakoupili dříve, více nebo produkty, které si běžně nekupují.

•Kde se s podporou prodeje nejčastěji setkáváme? V maloobchodech- například finanční pobídky- slevy, kupóny nebo třeba možnost výhry

Témata, do kterých materiál patří