Marketing výcuc ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Prostřednictvím marketingové komunikace se firmy snaží informovat, přesvědčovat a upomínat spotřebitele (přímo nebo nepřímo) o výrobcích nebo značkách, které prodávají. Je prostředkem, pomocí něhož může firma vyvolat dialoga navázat se spotřebiteli vztahy. Marketingová komunikace také spotřebitelům ukazuje, jak a proč je výrobek používán, kým, kde a kdy. Umožňuje spojit svou značku s určitými lidmi, místy, událostmi, značkami, zážitky, pocity a věcmi. Dokáže přispět k hodnotě značky (spotřebitelé si ji vryjí do paměti) a vytvoření jejíhoimage, ovlivňuje růst tržeb a dokonce i hodnotu pro akcionáře. (Kotler, 2013)
Volba supermarketu
Studie ukazují, že lidé opakují své nákupy (stejně jako opakovaně nakupují některé značky produktů) i z hlediska volby maloobchodu:
•Supermarkety, Benzinky, Fastfoody, Obchody s módou
Co rozhoduje o úspěchu?
•Dostupnost je pro retail(prodej zboží a služeb koncovému zákazníkovi, maloobchodníci se snaží zvýšit povědomí o své firmě) klíčová, proto je důležité pečlivě vybírat vhodné lokace pro maloobchodní jednotku.
•Myslet na pohodlí a vybudovat dostatek parkovací plochy.
•70% -80% rozhodnutí děláme v prodejně.
Nástroje marketingové komunikace:
Reklama, PR(public relations- vztahy s veřejností), Osobní prodej, Přímý marketing, Podpora prodeje
Reklama
•Placená forma propagace prostřednictvím určitého média.
•Inzerent je zřetelně označen a ovlivní vždy obsah sdělení.
•Jaké znáte formy? Internetová, televizní, tisková/ orientována na spotřebitele, na produkt, na trh / dle účelu rozdělujeme na: informativní, přesvědčovací, připomínací
Public Relations
•Neplacená forma propagace prostřednictvím určitého média.
•Značka nemá obsah zcela pod kontrolou i přesto, že může PR iniciovat a předpřipravit.
•Jaké znáte formy?Vnitřní(motivace zaměstnanců) x Vnější (udržování, zlepšování vztahů s partnery / image organizace)
Osobní prodej
•Přestavuje prezentaci prováděnou prodejci společnosti za účelem prodeje a budování vztahů se zákazníky.
•Kde se nejčastěji uplatňuje? (Díky svým vlastnostem je osobní prodej hlavním komunikačním nástrojem využitelným v komunikační strategii Push. V rámci této komunikační strategie se osobní prodej uplatní jak při komunikaci výrobce s obchodními mezičlánky, tak v komunikaci obchodních mezičlánků s koncovými zákazníky. Zahrnuje 3 základní typy prodeje: prodej na trzích B2B, prodej velkoobchodníkům a distributorům, maloobchodní prodej a přímý prodej.)
Podpora prodeje
•Soubor krátkodobých pobídek určených k rychlému zvýšení poptávky po specifických produktech.
•Vždy musí být časově omezená a vytvářet urgenci k nákupu.
•Cílem je aby spotřebitelé nakoupili dříve, více nebo produkty, které si běžně nekupují.
•Kde se s podporou prodeje nejčastěji setkáváme? V maloobchodech- například finanční pobídky- slevy, kupóny nebo třeba možnost výhry