Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing výcuc ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (4.1 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

1) Který z nástrojů marketingového mixu je nejdůležitější?

Marketingový mix je koncept, ve kterém nelze dominantě určit jeden nejdůležitější prvek. Vždy záleží na situaci a kontextu značky. Stejně jako židle s jednou delší nohou nebude plnit svůj účel tak i mix, který se soustředí příliš na jeden prvek, nebude fungovat. Správná odpověď jsou tedy všechny prvky nebo žádná odpověď není správná.

(Marketingový mix

- nástroj marketingu (J. Culliton, R. Clewett, J. McCarthy, P.Kotler) 4P:

1. Product – kromě výrobku i sortiment, kvalita, design, obal, image, značka, záruky, služby

2. Price – kromě ceny i slevy, termíny a podmínky placení

3. Promotion – říká, jak se spotřebitelé o produktu dozvědí

4. Place – uvádí, kde a jak se bude produkt prodávat včetně distribučních cest

- z pohledu zákazníka: customervalue, cost to thecustomer, convenience, communication

- soubor taktických marketingových nástrojů

- 4S vyjadřující podstatu relationship marketingu: 1. Segmentace zákazníka (definici cílových skupin),

2. Stanovení užitku (určení výhod značky), 3. Spokojenost zákazníka (orientace na uspokojení potřeb

a očekávání), 4. Soustavná péče (budování dlouhodobého vztahu)

- 4C: customer, cosi, competition, channels)

2) Pokud si marketér myslí, že zákazníci požadují levné a široce dostupné produkty, jakou uplatňuje koncepci?

Jedná se o výrobní koncepci. Jakmile pochopíte vývoj myšlení marketérů a s tím související vývoj koncepcí přístupu k trhu, budete schopni identifikovat tržní situaci a neopakovat stejné chyby jako některé podniky a manažeři v minulosti.

3) Který z následující prvků není součástí marketingového mixu 4C?

Nepatřil tam Produkt, ten je nahrazen v 4C mixu hodnotou pro zákazníka. Ihned jak pochopíte 4P přidejte i nadstavbu 4C. Je funkčnější pro současné tržní prostředí a umožní vám lépe modelovat marketingový mix a dělat taktická rozhodnutí. Pěkný příklad je prodej vrtačky. Pokud se na tuto situaci budete dívat pohledem 4P prodáváte vrtačku. Hotovo. Pokud zaujmete pohled 4C prodáváte díru ve zdi (hodnota pro zákazníka). Pak můžete uvažovat prozákaznicky a nabídnout mu balení vrtačka, vrtáky, hmoždinky a malý leták s tipy na efektivní vrtání.

4) U jakého nákupu se bude typický zákazník snažit získat o produktu co největší množství informací?

Je to osobní automobil. Typicky u dražšího zboží máme tendenci zjišťovat více informací. Neznamená to ale nutně to, že uděláme kvalitnější rozhodnutí. Kvalita rozhodnutí o koupi je determinována především opakováním. Pokud tedy něco nakupujeme často, stáváme se v této činnosti lepší. Mozek se při častém nákupu poučí z chyb a dělá kvalitní rozhodnutí na čistě podvědomé bázi bez racionální evaluace. Snaží se totiž ušetřit energii, jelikož racionální evaluace je energeticky mnohem náročnější a běžný nákup v supermarketu by tak spotřeboval tolik energie, že bychom už pak celý den nebyli schopni nic jiného udělat. (autoři, kteří se zabývají rozhodováním a rolí emocí: MalcolmGladwell, Dan Ariely, EricDuPlessis, Daniel Kahneman, Richard Thaler, Antonio Damasio)

Témata, do kterých materiál patří