Marketing výcuc ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
5) Při nákupu online nabízí e-shop zákazníkovi k LCD televizi také interní anténu. Z marketingového pohledu se jedná o taktiku:
Jedná se o Cross-selling. Nabízíme produkt napříč kategoriemi. Up-selling, který jste nejčastěji dávali, je nabídka vyšší řady produktu, v tomto případě by to bylo upozornění, přidej dva tisíce a můžeš mít LED televizi místo LCD a podobně.
6) Pro firmu na B2B trhu je pro prezentaci značky v současnosti ze sociálních sítí nejvhodnější:
V případě že se jedná o vztah business to business je nejvhodnější síť LinkedIn, jelikož se jedná o profesní síť, kde vidíte konkrétní zaměstnance podniků a jejich pozice a můžete s nimi navazovat kontakty.
7) Autory populární marketingové kampaně značky Kofoly „Fofola“ se šišlajícím psem Štefanem je agentura:
Zaraguza.
8) Za otce moderního marketingu je považován:
WroeAldersonv padesátých letech obrátil pohled od distribuce (jak se zboží má dostat efektivně k zákazníkovi - makromarketing) k marketingovému řízení (mikromarketing – marketing tak jak jej známe dnes). Jako první upozornil na roli behaviorálních věd a doplnil tak tehdy dominantní ekonomii a vytvořil z marketingu multioborovou disciplínu. Dále jako první také od pouhé deskripce systému (jak bylo v ekonomických vědách běžné) zdůraznil roli explanační (jak systém nejen popsat, ale také vysvětlit jeho fungování a tvořit teorie). Philip Kotler publikoval svou nejpopulárnější knihu Marketing Management v roce 1967 (dva roky po smrti Aldersona) a je zcela po právu považován za největšího propagátora Marketingu.
Jaký je tržní podíl společnosti Nestlé na trhu čokoládových tyčinek? 30%
Marketingová strategie a plánování
Co je strategie?
•Strategie říká, kdejsme, kamchceme jít a jak se tam dostaneme.
•Je strategie nutně spojena s akcí? Ne („I’mgonnawaitforthenextbig thing“-S.Jobs)
Co je typicky její součástí?
•Stanovení/uvědomění vize a mise
•Marketingový audit
•SWOT analýza
•Stanovení marketingových cílů
•Marketingová strategie (Corestrategy)
•Marketingový mix
•Organizace a implementace
•Kontrola
Mise
•Business missionmusí být orientována na trh, ne na produkt.
•Produkty přicházejí a odcházejí, to co zůstává, jsou lidské potřeby.
•Marketingové pojetí: Proces uspokojování zákazníka, ne proces produkce zboží a služeb.
•Takto stavěná mise umožní lépe reagovat na změny.
Marketingový audit (situační analýza)
•Kde jsme nyní?
•Jak jsme se sem dostali?
•Kam směřujeme?
Marketingový audit (situační analýza)
•Vnější prostředí (Externalanalysis)
•Makroprostředí (PESTLE)
•Mikroprostředí (3C, Porterůvmodel 5 konkurenčních sil)
•Vnitřní prostředí (Internalanalysis)
SWOT analýza
•Posuzujeme Silné a Slabé stránky, Příležitosti a Ohrožení.
•Silné a slabé stránky vidíme dvěma pohledy:ABSOLUTNÍ x RELATIVNÍ