Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing výcuc ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (4.1 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

•Proto většina reklam obchodních organizací obsahuje produkt.

2. Mentální a fyzická dostupnost

•Mentální a fyzická dostupnost rozhoduje z největší části o volbě obchodu.

•Zákazníci o vás musí vědět a musíte jim být na blízku.

•Může minout vašeho konkurenta na cestě za vámi pokud o něm neví, nebo nabízíte skutečně unikántní produkty.

3. Limitovaný čas

•Nakupující stráví v obchodě omezené množství času, pokud celý proces nákupu trvá dlouho, zákazníci nakupují méně.

•Když najdou to co potřebují rychle, mají tendenci podívat se i po dalším zboží, v momentě, kdy ukousne většinu nákupního času hledání produktů, zákazníci utratí mnohem méně peněz.

4. Mnoho nákupů v blízkosti

•Lidé nakupují často v krátké vzdálenosti od bydliště a méně často ve vzdálených obchodech.

•Polovina nákupů je do pěti položek.

•Často nakupované položky by se neměly přesunovat –prodlouží se čas hledání.

•Viditelné kategorie a přehledně označené schéma prodejní plochy.

5. Selektivní nakupování

•Typická domácnost nakoupí za rok 300 –400 různých produktů.

•Nakupující jsou velmi loajální setu svých oblíbených produktů, supermarkety nabízí až 60 tisích položek.

•V tomto množství zákazník volí strategii opakovaného nákupu v místech, kde ví kde produkty najdou.

•Znovu opatrně s přesunem produktů.

6. Nejprodávanější produkty

•Top 1000 položek v supermarketu přinese polovinu tržeb.

•Nejprodávanější produkty by měly být dostupné, nikoliv skryté v nejzapadlejším koutě, jak to někteří obchodníci dělají.

•Pokud provádím opakovaný nákup a jsem selektivní, nebudu dávat pozor na okolní produkty.

7. Barvy a symboly

•Zákazníci v obchodě čtou velmi málo, ale dobře reagují na barvy a symboly.

•Eye-trackingové studie ukazují, že zákazníci čtou velmi málo a navíc si pozorně vybírají co číst –šetří svůj nákupní čas.

•Barvy a symboly jsou možností jak nakupování zpřehlednit při minimální časové ztrátě zákazníka.

8. Speciální nabídky

•Zákazníci chtějí šetřit peníze, čas a mentální snahu (systém 1)

•Zvýrazněním slev, speciálních nabídek, novinek, nejprodávanějšího zboží, atd. jim v této snaze pomůžeme.

•Značky ve speciální nabídce musí být známé –výzkum ukazuje, že lidé kteří nemají značku v hlavě zřídka reagují na tyto nabídky.

9. Cestičky v prodejně

•Zákazníci se pohybují rádi v otevřeném prostoru a směrem k pokladnám zrychlují –pokladny fungují jako magnet.

•Monitorování zákaznických cest je důležitou součástí designu nákupní plochy.

•V heatmapách můžeme vidět nejfrekventovanjší místa využitelné pro důležité produkty.

Marketingová komunikace

Propagace->marketingová komunikace

Marketingová komunikace

Marketingová komunikace zahrnuje činnosti, které sdělují vlastnosti výrobků nebo služeb a jejich přednosti klíčovým zákazníkům a přesvědčují je k nákupu. (Kotler, 2007)

Témata, do kterých materiál patří