Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing výcuc ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (4.1 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

-je založeno na přímé či nepřímé komunikaci s respondentem, předností je zpětná vazba mezi tazatelem a respondentem

Pozorování- situace přirozená nebo uměle vyvolaná;

zřejmé či skryté;

Experiment- a)laboratorní: např. porovnávání složení, chuti, kvality výrobků;

b)v přirozených podmínkách.

Kvalitní data = Kvalitní výzkum = Kvalitní výsledky = Kvalitní rozhodnutí = Zisk

•Reprezentativnost:

•vypovídá o vztahu výběrového vzorku a základní populace

•Kvalita výzkumu

•je determinovaná validitou a reliabilitou

Validita(pravost, platnost)

•Validní otázky jsou takové, které nám poskytnou odpovědi přesně na to, na co se ptáme –co je hlavním cílem výzkumu.

Reliabilita (spolehlivost)

•Vyjadřuje míru stálosti výzkumných nástrojů.

•Nakolik zůstává otázka spolehlivou a stále platnou při dalších opakováních –například v jiných časových, sociálních a kulturních podmínkách.

Chování zákazníka

Co dnes probereme?

•Co je motivace?

•Proces nákupního rozhodování.

•Racionální vs iracionální rozhodování.

Motivace

•Je vnitřní pohnutka, která podněcuje jednání člověka.

•Vnitřní vs Vnější

•Pozitivní vs Negativní

•Biologické, Psychické, Sociální

Teorie motivace

•Freud –motivy našeho chování jsou dominantně podvědomé a sami je nejsme schopni poznat.

•Herzberg –satisfaktory a dissatisfaktory.

•Maslow –seřazení potřeb do podoby pyramidy.

Maslowova pyramida potřeb

Proces nákupního rozhodování:

STDC model

•See –povědomí –lidé kteří cestují (cílem je aby o značce věděli)

•Think –zvažují alternativy a hodnotí –lidé kteří přemýšlí o rezervaci letenky(cílem je aby značku vyhledávali)

•Do –nákup –lidé kteří chtějí rezervovat letenku (cílem je aby značku nakupovali)

•Care –ponákupní chování –loajalita a doporučení (cílem je aby nakupovali opakovaně)

Jak se rozhodujeme?

•Daniel Kahneman -Myšlení rychlé a pomalé

•Dva systémy:

•Systém 1: instinktivní, emocionální, podvědomý

•Systém 2: pomalejší, rozumný, vědomý

Emoce a rozum

a) Přitahuje reklama nejdříve pozornost a pak vytváří emoci? b) Nebo reklama nejdříve vytvoří emoci a ta následně přitáhne pozornost?

Za b, protože aby přitáhla naši pozornost, musí nás nějak ovlivnit, zasáhnout.

René Descartes

•Racionální a emocionální nejsou pouze odlišné, ale také protikladné.

•Být "uvědomující si" vysvětloval jako představu malého človíčka v našem mozku, který reprezentuje naše vědomí a určuje, co máme dělat.

Teorie dichotomie mozkových hemisfér

•Během 60. let se epilepsie řešila přerušením spojení mezi hemisférami.

•Díky tomu panoval názor, že jedna hemisféra je odpovědná ze rácio-rozum a druhá za emoce -specializace.

Zásadní chyby v těchto teoriích:

•Emoce jsou opakem rozumu

•Rozum rozhoduje, emoce ruší

Témata, do kterých materiál patří