Marketing výcuc ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
•Na osy vynášíme:
•Vnímanou cenu(kolik si respondent myslí, že značka stojí)
•Vnímanou kvalitu (body či známka vnímané kvalitě)
•Další atribut lze vložit k velikosti kruhů v mapě
Produkt
Služba(nehmotné) vs. Výrobek(hmotné)
Consumer-goodsclassification
•Conveniencegoods –např. potraviny, nápoje nebo drogerie
•Shopping goods –např. nábytek, oblečení nebo spotřebiče
•Speciality goods –např. auta, elektronika nebo dům
•Unsoughgoods –např. požární hlásič nebo hasící přístroj
Propojení metody BCG(Bostonská matice-Matice ukazuje spojitosti mezi tempem růstu obchodů a konkurenční pozicí společnosti) a životního cyklu produktu:
Strategický rozvoj portfolia produktů:
Design thinking
•V centru pozornosti je člověk, ne technologie nebo produkt
•Aktivní spoluúčastfirmy na tvorbě produktu se zákazníky
•Empatie
•Uživatelské testování
•Inovace je chápána jako kreativita aplikovaná na problém, kde je možné měřit výsledky –podíl na trhu, profitabilita
Test often, fail fast
Vcítit se, definovat, představovat si (ideate), prototyp, testování
Selhání je jen to, když se z chyb nepoučíme.
Distribuce
Činnosti nezbytné pro přemístěnízboží od výrobce (dodavatele) na místo vybranéspotřebitelem nebo na místo, kde si je mohou potenciální zákazníci snadno koupit.
Distribuční cesty- Jsou buď přímé (výrobce (dodavatel) ->spotřebitel (zákazník)), nebonepřímé (výrobce (dodavatel) -> distribuční mezičlánek ->spotřebitel (zákazník))
Outsourcing – veškeré činnosti, které souvisí s hlavní výrobní činností je výhodné předat někomu jinému (nakupovat je)
• Typy distribuce-výrobce se rozhoduje jakou dist. cestu zvolí, jaké články ovlivňují - výrobek a sám zákazník
A)Intenzivní distribuce- výrobky, které mají velké rozšíření na trhu - zboží každodenní potřeby, aby výrobky byli všude tam, kde jsou zákazníci - pečivo, žvýkačky, tatranky
B)Selektivní distribuce- prodej je uskutečňován určitého množství prodejních jednotek, není všude, náročnější zboží - školení pracovníků - oděvy, elektronika, knihy, zákazníci jsou ochotni prodejnu vyhledat
C)Exkluzivní distribuce- výhradní prodej, dává právo na prodej výrobků v určité oblasti - adidas, ferari, zákazník je ochoten cestovat - auta, značkové zboží, sportovní oblečení, chránění před konkurencí, zajištění nejrychlejších a nejaktuálnějších výrobků
Maloobchod(hruška,tesco) je způsob prodeje zpravidla menšího objemu zboží konečnému spotřebiteli – tedy obchod v malém měřítku. Protikladem maloobchodu je velkoobchod(makro), který představuje prodej a distribuci zboží ve velkém měřítku, často právě do maloobchodní prodejní sítě.
9.Empirických zákonů retailu
1. Nákupní cíle
•Nakupující jde do obchodu pro něco co chce koupit.
•Téměř všichni vejdou do obchodu s nákupním cílem –konkrétní produkt.