Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing výcuc ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (4.1 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

B2B marketing (business-to-business)

Nejčastěji jde o obchodní interakci mezi dvěma firmami

Narozdíl od klasického marketingu, kde na jedné straně stojí firma a na druhé straně koncový zákazník (angl. customer – B2C marketing), u B2B marketingu jedna firma zajišťuje prodej zboží (výrobků nebo služeb) další firmě, která takto získané zboží dále předprodává nebo jej spotřebovává jako komponenty pro své vlastní produkty či služby, které dále prodává koncovým zákazníkům.

Oba tyto trhy ale neexistují izolovaně, právě naopak – vzájemně se ovlivňují a to hlavně co do výše poptávky. Poptávka v jedné části trhu (především ze strany koncových zákazníků - B2C trhu) vyvolá poptávku v dalších částech trhu (nejčastěji B2B trhu).

NAPŘÍKLAD- Poptávka zákazníků po autech generuje B2B poptávku automobilek po pneumatikách, motorech, karosériích atd. a ta zase vyvolá poptávku v oblasti zpracovatelského průmyslu (další B2B trh), výrobce kovů, plastů apod

HLAVNÍ ROZDÍLY V MARKETINGOVÉM PŘÍSTUPU U B2B A B2C LZE POZOROVAT U

-motivace k nákupu,

-stimulace poptávky,

-cílové skupiny,

-nákupního chování,

-objemu nákupů,

-distribučních cest

U B2B zákazníků je klíčové poznat jejich rozhodovací proces, tj. kdo všechno o nákupu rozhoduje, ovlivňuje ho a co je pro jednotlivé účastníky rozhodnutí důležité. Nejúčinnějším marketingovým nástrojem je zde navázání dlouhodobých vztahů na osobní úrovni.

Témata, do kterých materiál patří