Marketing výcuc ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
•Generace X (1961 –1980)
•Generace Y (1681 –1995)
•Generace Z (1995 +)
•Módní výstřelek je nepředvídatelný, krátce trvající a nemá společenský, ekonomický ani politický význam. (Aj.: FAD)
•Trendje sled událostí s určitým směrem, momentem a trvalostí. Je předvídatelnější a trvalejší než výstřelek.
•Megatrendje rozsáhlá společenská, ekonomická, politická a technologická změna, která se utváří pomalu, ale jakmile se jednou objeví, ovlivňuje naše životy po delší dobu (7 –10 let, někdy i déle).
Marketingový výzkum
Co dnes probereme?
•Návaznost na mikroprostředí a poznání okolí podniku.
•Marketingový výzkum jako zdroj informací pro rozhodování
•Týmovka formou weekchallange
Kde figuruje mikroprostředí v systému plánování a tvorby strategie?
Co je typicky součástí marketingové strategie?
Co je marketingový výzkum?
Data, informace (to co víme), znalosti (to co víme a používáme)
Data- zobrazují reálný stav našeho okolí. Jsou to čísla, písmena, zvuky, obrazy. Pokud jsou data zpracovány, komunikovány a vnímány, stávají se informací. "Informace nemá bez znalosti význam, hodnota informace je získána procesem poznání
Informace-vzniká z dat, kterým příjemce přiřazuje určitý význam na základě znalostí, zkušeností a vědomostí, kterými disponuje. Jedná se tedy o selekci informací, které člověk přijímá prostřednictvím nervové soustavy. Lidský mozek přijímá vnější a vnitřní informace, které porovnává s předešlými zkušenostmi a znalostmi ovlivněnými osobnostním fondem (endoceptem). Selekci informací je možné do jisté míry usměrňovat vůlí a schopností poznávat.
Znalost-je schopnost dávat věci do souvislostí na informace s přidanou hodnotou. Je uspořádána v lidské mysli tak, že může být záměrně používána. Na základě znalostí je možné se rozhodovat, zahrnovat znalosti do svých jednání. Znalosti jsou založené na zkušenostech, na interpretaci, porozumění, poznávání. Jsou také závislé na inteligenčních schopnostech a na schopnostech umět dát věci do souvislostí.
Primární data- jsou shromažďována nově (vlastním výzkumem v terénu, v laboratoři, …).
Sekundární data- již někdo sebral, analyzoval, zpracoval, publikoval (různé statistické přehledy, katalogy, registry, databáze, výzkumné zprávy).
Kvantit. výzk.- umožňují nám statisticky popsat typ závislosti mezi proměnnými, pracujeme s velkými soubory, výsledky se dají zobecnit na celou populaci
- př. vztah mezi spotřebou kávy a příjmem, životním stylem, zaměstnáním, způsobem přípravy kávy, věkem….
Kvalitativní výzkum-hledáme určující proměnné, základní souvislosti, pracujeme s malými soubory
- př. co ovlivňuje spotřebu kávy?
Explorační –poznávací
Explanační –vysvětlující
Deskriptivní–popisný
Metody sběru dat: Dotazování-osobní, telefonické, písemné, elektronické