Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




VYPRACOVANÉ ZÁPISKY

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.45 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

»  phase to test the limits of authority

• 

phallic phase 

» 

Freud insists that little children has sexual feelings 

» 

children direct their feelings towards their parents 

 
LEVELS OF MIND
 (each of following parts of the mind played an important role in influencing behaviour) 

• 

the conscious mind (conscious) 

» 

contains acts, thoughts, memories, feelings, desires, and wishes of which we are aware at any moment 

» 

this is the aspect of our mental processing that we can think and talk about rationally 

» 

a part of this includes our memory, which is not always part of consciousness but can be retrieved easily 

at any time and brought into our awareness 

• 

the unconscious mind (unconscious) 

» 

is a reservoir of feelings, thoughts, urges, instincts and memories outside of our conscious awareness 

» 

contains unacceptable or unpleasant thoughts or memorials, such as feelings of pain, anxiety, or conflict 

» 

according to Freud, the unconscious continues to influence our behaviour and experience, even though 

we are unaware of these underlying influences 

HUMAN PERSONALITY/HUMAN PSYCHE/ THE SELF 

• the ID = a survival instinct to ourselves, devil side of ourselves that works on pleasure principle 

» 

a layer in our unconscious and it’s controlled by libido 

» 

it is a survival instinct that contains both primary pleasures (food, drink) and aggressive or sexual drives 

» 

our ID wants to survive (we eat every day, we drink every day, we have sex) and we share it with animals 

» 

example 1: when we are about to be hit by a car, we automatically, without any long thinking jump on a 
pavement to save ourselves because we don’t want to get killed 

» 

example 2: id is responsible of our biological survival through children by providing the body what’s 
necessary = to have sex 

• 

the EGO = 

a picture of the self that works on reality principle 

Témata, do kterých materiál patří