OSE_5
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Zásada trvalosti.
-
Trvalé osvojení vědomostí / dovedností na úrovni, aby byly trvalým a použitelným nástrojem pro další sebevzdělávání a pracovní činnosti. Př. výběr základního učiva, odlišení podstatného od podružného, mezipředmětové souvislosti, motivace, zpětná vazba, opakování aj.
-
Za trvalé pokládáme vědomosti a dovednosti, které se uchovávají v dlouhodobé paměti, se v aktuálních situacích vybavují ve slovech nebo činnostech bez větší námahy, podle potřeby umožňují řešit praktické nebo intelektuální úlohy.
Formy motivace
souhrn intrapsychických dynamických sil neboli motivů, které zpravidla aktivizují a organizují chování a prožívání s cílem změnit existující neuspokojivou situaci nebo dosáhnout něčeho pozitivního
podle Obsta je to také hnací síla člověka, stav duše, který jej aktivuje a uvádí do pohybu
dělení motivace:
počáteční (vzbudit u žáka aktivitu a nasměrovat ho k cíli)
-
průběžná (udržet nebo i zvýšit aktivitu na dané úrovni)
-
výsledná (po dosažení cíle)
vnější (známky, tresty, odměny)
vnitřní (zaujmutí tématem nebo činností)
pozitivní (snaha dosáhnout cíle, odměny)
negativní (snaha vyhnout se trestu)
-aktivizační výukové metody v ošetřovatelství
diskuzní metody (Hubo metoda – diskuze o eutanázii,..)
didaktické hry (křížovky, myšlenkové mapy, pětilístek, kostka, ano-ne, zpřeházené věty, pexeso)
situační metody