Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OSE_5

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (57.87 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • vytváření dovedností

  • produkční metody

  • 2. AKTIVIZAČNÍ METODY

    2.1 metody diskusní

    2.2 metody heuristické, řešení problému

    2.3 metody situační

    2.4 metody inscenační

    2.4 didaktické hry

    3. KOMPLEXNÍ VÝUKOVÉ METODY

    3.1 Frontální výuka

    3.2 skupinová a kooperativní výuka

    3.3 partnerská výuka

    3.4 individuální, individualizovaná, samostatná výuka

    3.5 kritické myšlení = RWCT

    3.6 brainstorming

    3.7 projektová výuka

    3.8 výuka dramatem

    3.9 otevřené vyučování

    3.10 učení v životních situacích

    3.11 TV výuka

    3.12 výuka podporovaná PC

    Klasifikace dle Maňáka

    A. ROZDĚLENÍ DLE PRAMENE POZNÁNÍ A TYPU POZNATKŮ 1. Metody slovní (slovního projevu)

    a) Monologické metody (vyprávění, vysvětlování, výklad, přednáška)

    b) Dialogické metody (rozhovor, dialog, diskuze, beseda, brainstorming)

    c) Metody práce s textem (učebnicí, knihou, články, webovými stránkami)

    2. Metody názorně demonstrační (názorně demonstrační)

    a) Pozorování (cílevědomé pozorování předmětů, objektů, jevů, procesů)

    b) Předvádění (předvádění vlastností předmětů, činností, pokusů, modelů)

    c) Demonstrace statických obrazů (obrazy, schémata, grafy, nákresy)

    d) Projekce statická (promítání slajdů) a dynamická (animace, video)

    3. Metody praktické (dovednostně praktické)

    a) Nácvik pohybových a praktických činností (jednoduché manuální činnosti)

    b) Laboratorní činnosti studentů (studentské pokusy, laboratorní úlohy)

    c) Pracovní činnosti (práce v dílnách, školní praxe, praxe v podnicích)

    d) Grafické a výtvarné činnosti (sestrojování grafů, rýsování schémat)

    B. ROZDĚLENÍ DLE AKTIVITY A SAMOSTATNOSTI STUDENTŮ

    a) Metody sdělovací (řízení je na učiteli; student je pasivní, resp. aktivně naslouchá)

    b) Metody samostatné práce studentů (student pracuje samostatně, aktivita je zcela na něm)

    c) Metody badatelské, výzkumné (usměrňování studentovy aktivní činnosti)

    C. ROZDĚLENÍ DLE MYŠLENKOVÝCH OPERACÍ

    a) Metody induktivní (k obecnému) a deduktivní (ke zvláštnímu)

    b) Metody analytické (k částem) a syntetické (k celku)

    c) Metody abstrakce (k podstatě) a konkretizace (k určitosti)

    d) Metody generalizace (k obecnému) a determinace (k jedinečnému)

    e) Metody synkritické (srovnávání, hledání analogií)

    f) Metody genetické (analýza vývoje)

    g) Metody dogmatické (sdělení poznatků bez zdůvodňování)

    D. ROZDĚLENÍ DLE FÁZÍ VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍHO PROCESU

    a) Metody motivační a aktivizační (usměrnění zájmu a aktivity studentů)

    b) Metody expoziční (výkladová část, podávání učiva)

    c) Metody fixační (opakování, procvičování, prohlubování a upevňování učiva)

    d) Metody diagnostické a klasifikační (prověření a hodnocení studentských výkonů)

    e) Metody aplikační (činnost navozující aplikaci již osvojeného)

    E. ROZDĚLENÍ DLE VÝUKOVÝCH FOREM A PROSTŘEDKŮ a) kombinace metod s vyučovacími formami b) kombinace metod s vyučovacími prostředky

    Témata, do kterých materiál patří