Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OSE_5

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (57.87 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Cíle pro odborné středoškolské vzdělávání:

  • zajištění základů pro celoživotní vzdělávání (motivace, stimulace, rozvoj schopnosti pracovat s informacemi, zvídavost, aktivní účast ve společnosti, hodnotová orientace)

  • začlenění do společnosti a podpora zaměstnanosti (široký všeobecný a obecně odborný základ vzdělání, klíčové kompetence, cizí jazyky, multikulturní vzdělávání, demokracie, aktivita)

  • uplatnění všeobecně použitelného tj. klíčové kompetence (schopnosti, dovednosti, postoje, hodnoty a další charakteristiky osobnosti, které umožňují člověku jednat adekvátně a efektivně v různých pracovních a životních situacích)

Cíl vzdělávání v ošetřovatelství:

  • výchovně vzdělávací cíl: rozdíl mezi současným stavem a požadovaným stavem ve formování osobnosti člověka a je naplňován procesem výchovně – vzdělávacím (tj. vyučováním nebo sebevzděláváním)

  • obecně je cílem vést žáky/studenty k získá získávání teoretických poznatků a praktických dovedností v péči o zdraví, prevenci poškození zdraví a ošetřování pacientů. Důraz je kladen na vytváření sociálních dovedností a postojů žáků.

  • tento obecný cíl je třeba konkretizovat na konkrétní cíle například:

  • znalost teorie ošetřovatelství a ošetřovatelského procesu

  • osvojení vědomostí a dovedností z ošetřovatelských postupů v péči o pacienty

  • znalost organizace práce ošetřovatelského týmu a své postavení v něm

  • schopnost provádět potřebné ošetřovatelské intervence

  • dodržovat zásady hygieny, antisepse a asepse

  • pracovat bezpečně a osvojit si bezpečné pracovní postupy

  • vhodně komunikovat s pacienty, respektoval jejich osobnostní a kulturní specifika

  • dodržoval práva pacientů

  • přijímat osobní odpovědnost při poskytování ošetřovatelské péče, dbal na kvalitu své práce

  • osvojil si zásady týmové práce

  • výuka ošetřovatelství se podílí na rozvoji všech klíčových kompetencí, zejména pak na rozvoji kompetence řešit problémy, osvojit si metody týmové práce, pracovat s informacemi a odborným textem a kompetence sociálně-komunikativní

  • cílem je vysvětlit nebo charakterizovat jevy, které jsou předmětem oboru ošetřovatelství

Formy

  • organizační forma výuky = uspořádání vyučovacího procesu, tedy vytvoření prostředí a organizace činnosti učitele i žáka při vyučování

  • pro uspořádání výuky jsou z pohledu učitele důležitá dvě hlediska:

  • „s kým a jak“ pracuje – tedy zda se jedná v krajních případech o výuku individuální nebo hromadnou, do jaké míry se daří výuku vztahovat k jednotlivým žákům čili individualizovat a do jaké míry je podporována spolupráce žáky.

  • „kde“ výuka probíhá – zda v tradiční učebně, nebo ve specializované učebně, případně v přirozeném prostředí

Klasifikace organizační forem:

  • klasifikuje je Maňák a to podle:

Témata, do kterých materiál patří