Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




6_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.32 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Pokročilá stádia bílkovinné a energetické malnutrice - kachexie

  • Nejvyšší stupeň kachexie je označován jako marasmus

  • Malnutrice se vyskytuje u 19-80% hospitalizovaných

  • Přibližně ve 30% se jedná o iatrogenní malnutrici

  • Malnutrice zvyšuje výskyt pooperačních komplikací, prodlužuje hospitalizaci

  • Důsledky malnutrice

    • Pokles objemu svalstva (včetně síly dechového svalstva)

    • Otoky, porucha transportu hormonů a léků

    • Snížení imunity – sklon k infekcím

    • Zhoršení hojení tkání

    • Poruchy funkce jater, střev, srdce

    1. Vyučovací hodina

    • Je základní organizační formou hromadné, kolektivní výuky

    • Je to nejpoužívanější forma

    • Relativně uzavřený vyučovací cyklus činnosti učitele a žáka

    • Základní znaky

      • časové trvání 45 minut

      • struktura a počet žáků ve třídě

      • učitel pracuje s celou třídou plánovitě, soustavně, v daném čase určeném rozvrhem hodin

      • každá hodina má svůj didaktický cíl v rámci tématického celku

      • vzájemné působení a komunikace jsou založeny na osobním kontaktu se třídou

      • dochází k přímému i nepřímému vzájemnému působení učitele a třídy

    • Rozmanitost výchovně vzdělávacích funkcí, které výuka zajišťuje, vede k rozlišení jednotlivých typů vyučovacích hodin

      • motivační

      • výkladová

      • opakovací a procvičovací

      • hodina zkoušení a hodnocení

      • smíšená

    Struktura vyučovací hodiny

    • Struktura vyučovací hodiny vychází z typu vyučovací hodiny

    • Může být opakovací, procvičovací a upevňovací, kontrolní, smíšená

    Ve vyučovací hodině by nemělo chybět

    • Jasné vymezení cíle každé vyučovací hodiny a tomu odpovídající výběr obsahu

    • Vzájemná spojitost vyučovacích hodin

    • Jednota vzdělávací a výchovné stránky vyučovací hodiny

    • Zajištění aktivity žáků při vyučovací hodině

    • Účelné využití času v hodině

    • Zajištění vyučovacích prostředků pro práci v hodině

    • Účelnost vyučovací hodiny

    Klasická struktura

    • Vychází z nejběžnějšího typu vyučovací hodiny, a to ze smíšeného typu

    • Používá se nejčastěji proto, že žáci nedokážou dlouho soustředit pozornost (max. 10 min.), proto je důležité jednotlivé části hodiny střídat a používat k tomu pestré a zajímavé formy a metody práce

    Struktura vyučovací hodiny smíšeného typu

    1. Úvod – pozdrav, zápis do třídní knihy, vymezení cílů hodiny

    2. Opakování dřívějšího učiva, kontrola domácích úkolů – nejlépe formou všestranného jazykového rozboru - VJR

    3. Motivace nového učiva – připomenutí dosavadních zkušeností žáků, navození atmosféry, volba motivačního prvku (proč to budeme dělat a k čemu je to dobré)

    4. Expoziční část – seznámení s cílem výuky a s postupem učitele (co a jak budeme dělat), zápis názvu vyučovací hodiny a téma, probrání nového učiva a následné shrnutí, provádí se průběžné zápisy na tabuli a do sešitů

    5. Fixační část – opakování a procvičování nového učiva, samostatné procvičování nových vědomostí

    6. Kontrolní část – zhodnocení splnění vytyčeného postupu a vlastního průběhu vyučovací hodiny z hlediska aktivity žáků, shrnutí

    7. Uložení domácího úkolu

    8. Závěr – rozloučení se žáky pozdravem

    Témata, do kterých materiál patří