Teorie obvodu I (TOI)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Obr. 12 Topologické schéma obvodu z obr. 11
Maticový zápis obvodových rovnic:
1
o
5
x
1
o
5
o
6
3
1
3
1
3
3
2
2
1
2
4
2
1
I
I
I
U
U
U
G
G
G
G
G
G
G
G
G
G
G
G
G
G
C
A
.
Číselné dosazení:
20
20
50
6
11
2
1
1
2
1
1
2
1
1
2
1
6
11
5
x
C
A
I
U
U
.
Vypočtené hodnoty:
UA = 630/17 V
UC= 390/17 V
5. Analýza obvodů metodou smyčkových proudů a řezových napětí
84
Ix5 = 20 A
I1 = Io1 – G1(UA – UC) = 20 – 1.(630/17 – 390/17) = 100/17 A
I2 = G2(UA – UB) = 1/2.(630/17 – 50) = –110/17 A
I3 = G3(UB – UC) = 1/2.(50 – 390/17) = 230/17 A
I4 = G4UA = 1/3.630/17 = 210/17 A
I6 = G6UC = 1/3.390/17 = 130/17 A
3. Postup je obdobný jako u příkladu 2 s tím, ţe namísto vodivostí větví pouţíváme k popisu obvodu
admitance
1
1
1
ˆ
R
Y
,
2
2
1
ˆ
R
Y
,
3
3
3
j
1
ˆ
C
R
Y
,
4
4
4
j
1
ˆ
L
R
Y
,
6
6
1
ˆ
R
Y
a elektrické veličiny charakterizujeme fázory.
A
B
C
D
1
ˆ
Y
2
ˆ
Y
3
ˆ
Y
4
ˆ
Y
6
ˆ
Y
5
o
ˆ
U
5
ˆ
x
I
1
o
1
1
o
ˆ
ˆ
ˆ
U
Y
I
Obr. 13 Upravené schéma zapojení obvodu z obr. 8
A
B
C
D
J1 (v1, v2 , v4)
J2 (v1, v3 , v4, v5)
J3 (v1, v3 , v6)
2
ˆ
J
U
1
ˆ
J
U
3
ˆ
J
U
Obr. 14 Topologické schéma obvodu z obr. 13
5. Analýza obvodů metodou smyčkových proudů a řezových napětí
85
Maticový zápis obvodových rovnic:
1
o
5
x
1
o
1
o
3
5
o
1
6
3
1
3
1
1
3
1
4
3
1
1
1
1
4
2
1
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
ˆ
I
I
I
I
U
U
U
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
Y
J
J
.
4. Postup je popsán v kapitole 5.1.
iS1
iS2
iS3
S1 (v1, v2 , v3)
S2 (v2, v4 , v5)
S3 (v3, v5 , v6)
Obr. 15 Topologické schéma obvodu z obr. 9
Smyčkové rovnice obvodu mají tvar:
S1:.
0
0
1
3
0
3
1
3
2
1
2
2
1
2
1
1
1
o
C
t
S
S
S
S
S
S
S
u
d
i
i
C
i
i
R
dt
i
i
d
L
i
R
u
S2:
0
0
1
1
2
2
1
2
2
3
2
5
0
2
4
4
dt
i
i
d
L
i
i
R
i
i
R
u
d
i
C
S
S
S
S
S
S
C
t
S
S3:
0
0
1
2
3
5
0
1
3
3
3
6
o2
3
S
S
C
t
S
S
S
i
i
R
u
d
i
i
C
i
R
u
.
Autokontrola
Pokud jste reagovali správně na více jak polovinu podnětů z kaţdé oblasti, pokračujte ve studiu jiné
kapitoly, pokud ne, pak text studijní opory znovu prostudujte a opakovaně vypracujte odpovědi na
podněty.