Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky
  1. Referenční skupina

    • slouží jedinci jako bod porovnání při formování jeho obecných i specifických hodnot, postojů a chování

    • skupina s níž se jedinec identifikuje a jejíž normy, pravidla, hodnoty atd. přejímá

    • zdroj informací, pomoc při hodnocení variant

    • rozlišujeme referenční skupiny:

      1. aspirační (jedinec má ke skupině pozitivní vztah)

      2. disociační (jedinec nechce být členem této skupiny)

    • jiné členění

      1. slouží jako zdroj informace při rozhodování o koupi výrobku (při koupi PC se spotřebitel obrací na „experty“ ve svém referenčním okolí):

SPOTŘEBITEL → REFERENČNÍ SKUPINA → PRODUKT

  1. je cílem spojení s referenční skupinou, toho se snaží dosáhnout prostřednictvím určitého výrobku, produktu:

SPOTŘEBITEL → PRODUKT → REFERENČNÍ SKUPINA

  1. rodina

    • podstatný vliv na nákupní rozhodování

    • jedinec se během svého života stává členem několika rodin:

      1. rodina, do které se narodil (postoje, vzory chování …)

      2. rodina, kterou zakládá (přenáší do ní své návyky, chování, zvyklosti …)

  1. Význam životního cyklu rodiny

  2. Mládenecké období

- orientace na zábavu, základní vybavení bytu, kultura, sport, oblékání

  1. Novomanželské období

- mladí lidé bez dětí, lepší finanční podmínky, největší pořizovací aktivita

  1. Rozvedení, odloučení

- nezbytné nákupy, výživa dělí, udržení domácnosti

  1. Plné hnízdo I

- rodiče s malými dětmi, minimum volných peněz, vrcholí vybavování domácnosti

  1. Plné hnízdo II

- rodiče s dětmi nad 6 let, zlepšení finanční situace, nákup potravin, rodinných balení, zboží dlouhodobé spotřeby

  1. Plné hnízdo III

- starší rodiče s dospívajícími dětmi, další zlepšení finanční situace,

nový nábytek, koníčky …

  1. Prázdné hnízdo I

- starší rodiče, stále ekonomicky aktivní, osamostatnění dětí, spokojenost s finanční situací, zájem o cestování, rekreaci a vzdělávání

  1. Prázdné hnízdo II

- starší manželé v důchodu, dochází k poklesu příjmů, udržování domu, výdaje na léky …

  1. Starší lidé

- nízké příjmy a setrvačnost

  1. Osamělý vdovec nebo vdova

- nízké příjmy

  1. Kultura

  • výrazný vliv protože formují spotřebitele po celý život

  • 3 základní skupiny vlivů:

    1. kultura (soubor základních hodnot, přání, vnímání a chování, které jedinec přejímá od rodiny a dalších společenských institucí)

    2. subkultura (menší skupiny, které v rámci kultury sdílejí určitý hodnotový systém – náboženství, povolání atd.)

    3. společenská třída (trvalé skupiny lidí, které jsou utvořené podle obdobných sdílených hodnot, zájmů a obdobného chování)

KUPNÍ ROZHODOVACÍ PROCES SPOTŘEBITELE

  • rozlišujeme tři základní typy rozhodovacích procesů:

    1. Rutinní, automatické, zvykové kupní rozhodování,

    2. Řešení omezeného problému

    3. Rozšířené rozhodování.

Témata, do kterých materiál patří