Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

Typy služeb

a) základní, specializované dodatečné

b) služby spojené s prodejem zboží: před, během, po prodeji

c) služby nezávisle na prodeji zboží

d) zdarma, za poplatek

Personál a služby

personál = faktor kvality služeb

vzdělaní, kompetentní, kvalifikovaní

vnější úprava

empatie

rychlost

výběr pracovníků podle segmentu zákazníků ???

vzdělávání - motivace - hodnocení

Vývojové tendence

změny = zrušení tradičních služeb

zavedení nových - levných, nenáročných služeb

příčiny = zákazníci, ekonomika, konkurence

Služby zdarma – přizpůsobená provozní doba, rychlost obsluhy, recepty, opravy zboží v záruce, ochutnávky

Placené služby – odvoz zboží do byt, úprava oděvu, střihová služby, instalace, montáž, zásilkový a splátkový prodej,

Služby spojené s nákupem zboží - úschovna zavazadel, šatna, dětský koutek, občerstvení, parkoviště

13. přednáška

Spotřební chování zákazníků

  • spotřební chování = jakékoliv chování či konání spojené nějakým způsobem s předměty určenými ke spotřebě

  • předurčeno začleněním člověka do společnosti a jeho konáním a chováním obecně

  • nevztahuje se jen k procesu užívání či nákupu produktu, představuje chování ve všech fázích (uvědomění si potřeby přes rozhodování o vhodné variantě produktu, vlastní nákupní akci a také následné užívání a odkládání produktu)

  • představuje chování konečných spotřebitelů ve vztahu k získávání, užívání a odkládání spotřebních produktů

  • zahrnuje nejen chování jednání spojené s bezprostředním nákupem nebo užitím výrobku, ale i ovlivňující okolí

  • vše, co se váže na proces vedoucí k nákupní aktivitě

  • zkoumáno nejen psychology, ale také řadou dalších oborů (sociologie, kulturní antropologie, ekonomie …)

Přístupy ke spotřebnímu chování

  • v rámci spotřebního chování se rozlišuje několik přístupů, které toto chování vysvětlují

  • čtyři základní přístupy ke spotřebnímu chování:

    1. racionální modely

    2. psychologické modely

    3. sociologické modely

    4. komplexní modely

Racionální modely

  • nahlížejí na spotřebitele jako na racionálně uvažující osobnost

  • spotřebitelé se chovají podle zásad ekonomické efektivnosti a úvah o výhodnosti nákupu (zvažují vztah mezi příjmem, cenami, rodinným rozpočtem atd.)

  • spotřebitelé řeší kategorie jako mezní užitek, křížová elasticita poptávky nebo indiferenční křivky

  • spotřebitel je spíše vnímán jako kalkulátor bez vlivu emocí, osobnostních nebo společenských preferencí a ostatních vlivů

Psychologické modely

  • jsou založeny na postižení hlubších motivačních struktur a vztahu vědomí – podvědomí

  • vychází z učení Freuda a jeho následovníků a předpokládá, že většinu motivů si spotřebitel neuvědomuje, protože zůstávají skryty

  • další psychoanalytické přístupy se zaměřují na procesy učení, vnímání a utváření postojů vč. typologie osobnosti

Témata, do kterých materiál patří