Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

(110 – 160 cm)

  • velký důraz je kladen na způsob vystavení zboží (položení, zavěšení, postavení …)

  • zboží nesmí působit dojem výstavky, kterou se zákazník zdráhá porušit

  • zboží vystavujeme tam, kde vzniká zákazníkova potřeba

  • využíváme placených i neplacených regálů

  • optimální výška regálu je 150 cm

  • zboží stejné značky by nemělo být oddělováno konkurenčními výrobky, mělo by být vystavováno pohromadě

  • měla by být věnována pozornost záručním lhůtám pracím s nimi

  • nejprve prezentujeme drahé zboží, až posléze levnější zboží

  • třídit a nevystavovat zboží neodpovídající standardu

  • eliminovat vyprodanost zboží z regálů

Nákupní atmosféra

  • nehmotný prvek obchodního provozu

  • soubor vlivů působících na smysly zákazníka v průběhu celého nákupního procesu

= výsledek působení kvantitativních a kvalitativních vlivů na smysly zákazníků

Prvky nákupní atmosféry

  1. design prodejny (store design)

    dispoziční řešení prodejny (store layout)

    prezentace zboží

    personál (počet i kvalita, organizace práce)

    zákazníci

  • značný význam pro vnímání a hodnocení obchodní jednotky je značný

  • zákazník tyto vlivy vnímá částečně vědomě a zčásti podvědomě

  • nákupní atmosféru nelze vytvářet, zkoumat ani hodnotit jako celek

5 E nákupní atmosféry

  • Exciting (podněcovat zákazníkův zájem)

  • Experimental (nový dojem z výrobků)

  • Evocative (vyvolat asociace pozitivní)

  • Enhancing (zdůraznění vlastní výrobku)

  • Easy to shop (usnadnit nakupování)

Vnější prvky nákupní atmosféry

  • působí na zákazníka ještě před samotným nákupem

  • cílem je přilákat zákazníka do prodejny, přimět ho k zahájení nákupního procesu

- řadíme sem:

Architektura prodejny

  • působí již na relativně velké vzdálenosti

  • zdůrazní sortiment

  • zdůrazní původ zboží

  • důraz na velikost prodejní plochy

  • zdůraznění kvality (drahé doplňky), či cenovou úroveň prodávaného sortimentu

  • měla by být začleněna do svého okolí (typ osídlení atd.)

  • zrakový či statický stimul

Vstup do OJ

  • příjemný a dostatečně kapacitní vstup (dle sortimentu)

  • usměrnit a urychlit pohyb

  • lepší orientace

  • ideálně bez dveří a bariér

Druhy:

  1. otevřená průčelí (open storefront)

- větší OJ, široký vstupní prostor

- rychlý pohyb zákazníků

- nevyužívají přínosu výkladních skříní

  1. uzavřená průčelí (closed storefront)

- u malých OJ

- využití výkladních skříní

- úzké vstupní prostory

Parkovací prostory

- parkoviště – přispívají k nákupní atmosféře

přístupnost, kapacita, bezplatnost, krátká vzdálenost, manipulace s vozíky, orientační symboly/tabule

Výkladní skříně

  • nejúčinnější vnější stimul MOJ

  • působí 24 hodin, průměrná doba sledování výlohy je od 9 do 25 sec

  • častost obměny zboží ve výkladní skříni: 10 – 14 dní u obchodních domů

    1. delší dobu, změna sortimentu v MOJ

  • vnímatelnost = ovlivňuje směr pohybu, frekvence potenciálních nakupujících, atraktivnost nabídky

  • cíle:

Témata, do kterých materiál patří