OBP1_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Doplnění zboží do prodejní místnosti
faktory ovlivňující doplňování zboží do prodejní místnosti
způsob dodávek zboží
použité obaly a manipulační prostředky,
úroveň skladových technologií
rozsah a úroveň manipulačních a přepravních zařízení
marketingová strategie obchodní jednotky a přístup k merchandisingu
frekvence zákazníků
personální zajištění obchodního provozu
Vystavování zboží
výstupem těchto aktivit je konečné spotřebitelské balení vč. veškerého potřebného značení
poté přichází na řadu fáze doplnění zboží do prodejního prostoru a jeho prezentace
existují určité zásady pro doplňování zboží
požadavky na uložení u skladování v MJ:
přehlednost
respektování vlastností zboží (dovolené sousedství a klimat. podmínky)
úsporná a rychlá manipulace
odpovídající způsob uložení (regály, stohování, vrstvení, volné uložení)
Technické a organizační požadavky na doplňování a uložení zboží při prodeji
místo vyhrazené pro zboží – prodejní prostor
doplňovat celé obalové jednotky
vystavení zboží s optim. využitím plochy a prostoru
jednorázové doplňování zboží mimo špičku
kapacita výstavního zařízení by měla co nejvíce pokrýt zásobu mezi dvěma dodávkami
přepravní prostředky vhodné současně k vystavení zboží
přehledné vystavení pro rychlou orientaci a kontrolu
Zásady pro vystavování zboží
Zboží musí mít v prodejní místnosti své vyhrazené místo
Je nezbytné doplňovat celé obalové jednotky
Způsob vystavení zboží v prodejní místnosti je nutné řešit s maximálním využitím plochy a prostoru při zachování bezpečné manipulace
Je praktické používat přepravní prostředky vhodné zároveň k vystavení zboží (např. palety)
Kapacitu výstavního zařízení a plochu je nutné řešit tak, aby bylo možné umístit v prodejní místnosti pokud možno celou zásobu mezi dvěma dodávkami
Zboží je nutné doplňovat pokud možno jednorázově, v době nižší frekvence zákazníků nebo mimo prodejní dobu
Je nutné zajistit přehledné uložení zboží, umožňující orientaci v zásobách, rychlé objednání a rychlé uložení zboží
Zboží je nutné doplňovat v době nejnižší frekvence zákazníků nebo mimo prodejní dobu
Mechanizační prostředky
prostředky na manipulaci
vozíky, dopravníky, rudly
prostředky na dopravu
auta
na skladování
regály (příhradové, konzolové, blokové, policové),
lednice, chlad. boxy
na prodej
k přípravě prodeje: balící a porcovací stroje, váhy,
k prodeji: pulty, regály, výstavky
k inkasu: pokladny
k usnadnění pohybu zákazníka: košíky, vozíky
Moderní regálové systémy
základní požadavky:
zboží přehledně vystavit a uspořádat
v dostupné výšce
dostatečně osvětlené
výrazně označené
funkce stavebního prvku
určují směr pohybu zákazníků
faktory ovlivňující výběr regálů:
bezpečnost, hygienické předpisy
vkus zákazníka a jeho potřeby
vnitřní charakter prodejny