Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

Doplnění zboží do prodejní místnosti

  • faktory ovlivňující doplňování zboží do prodejní místnosti

    • způsob dodávek zboží

    • použité obaly a manipulační prostředky,

    • úroveň skladových technologií

    • rozsah a úroveň manipulačních a přepravních zařízení

    • marketingová strategie obchodní jednotky a přístup k merchandisingu

    • frekvence zákazníků

    • personální zajištění obchodního provozu

Vystavování zboží

  • výstupem těchto aktivit je konečné spotřebitelské balení vč. veškerého potřebného značení

  • poté přichází na řadu fáze doplnění zboží do prodejního prostoru a jeho prezentace

  • existují určité zásady pro doplňování zboží

  • požadavky na uložení u skladování v MJ:

    • přehlednost

    • respektování vlastností zboží (dovolené sousedství a klimat. podmínky)

    • úsporná a rychlá manipulace

    • odpovídající způsob uložení (regály, stohování, vrstvení, volné uložení)

Technické a organizační požadavky na doplňování a uložení zboží při prodeji

  • místo vyhrazené pro zboží – prodejní prostor

  • doplňovat celé obalové jednotky

  • vystavení zboží s optim. využitím plochy a prostoru

  • jednorázové doplňování zboží mimo špičku

  • kapacita výstavního zařízení by měla co nejvíce pokrýt zásobu mezi dvěma dodávkami

  • přepravní prostředky vhodné současně k vystavení zboží

  • přehledné vystavení pro rychlou orientaci a kontrolu

Zásady pro vystavování zboží

  1. Zboží musí mít v prodejní místnosti své vyhrazené místo

  2. Je nezbytné doplňovat celé obalové jednotky

  3. Způsob vystavení zboží v prodejní místnosti je nutné řešit s maximálním využitím plochy a prostoru při zachování bezpečné manipulace

  4. Je praktické používat přepravní prostředky vhodné zároveň k vystavení zboží (např. palety)

  5. Kapacitu výstavního zařízení a plochu je nutné řešit tak, aby bylo možné umístit v prodejní místnosti pokud možno celou zásobu mezi dvěma dodávkami

  6. Zboží je nutné doplňovat pokud možno jednorázově, v době nižší frekvence zákazníků nebo mimo prodejní dobu

  7. Je nutné zajistit přehledné uložení zboží, umožňující orientaci v zásobách, rychlé objednání a rychlé uložení zboží

  8. Zboží je nutné doplňovat v době nejnižší frekvence zákazníků nebo mimo prodejní dobu

Mechanizační prostředky

  • prostředky na manipulaci

    • vozíky, dopravníky, rudly

  • prostředky na dopravu

    • auta

  • na skladování

    • regály (příhradové, konzolové, blokové, policové),

    • lednice, chlad. boxy

  • na prodej

    • k přípravě prodeje: balící a porcovací stroje, váhy,

    • k prodeji: pulty, regály, výstavky

    • k inkasu: pokladny

    • k usnadnění pohybu zákazníka: košíky, vozíky

Moderní regálové systémy

základní požadavky:

  • zboží přehledně vystavit a uspořádat

  • v dostupné výšce

  • dostatečně osvětlené

  • výrazně označené

  • funkce stavebního prvku

  • určují směr pohybu zákazníků

  • faktory ovlivňující výběr regálů:

    • bezpečnost, hygienické předpisy

    • vkus zákazníka a jeho potřeby

    • vnitřní charakter prodejny

Témata, do kterých materiál patří