Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

- identifikace prodejní jednotky,

- přilákání zákazníka do prodejny

  • řešení výkladních skříní: určení optimálního počtu, velikosti, tvaru, barevného řešení, výběru tématu, správného zboží, správného umístění vybraného zboží

Nápisy a průhledy do OJ

  • průhledy do OJ - ne pro prezentaci zboží, ale na přitažlivou část OJ

  • nápisy – nutná dobrá viditelnost

- druhy:

  1. identifikující = kdo prodává (název, logo)

  2. sdělující = co se prodává (potraviny, skrytá sdělení)

  3. určující formu prodeje (samoobsluha)

  4. informace o otevírací době, adrese atd. (platební karty, kontakty, akce apod.

- viditelnost nápisů

- působící celých 24 hodin

- pravdivost a úplnost

- způsoby informování pomocí VS:

  1. reprezentativní vzorek sortimentu

  2. módní a sezónní zboží

  3. cenové akce

  4. aranžérské a reklamní prvky a materiály

- podpora propagačních akcí výrobců

- faktory výběru sortimentu do VS:

- specializační profil OJ

- vhodná kombinace stálého a rychloobrátkový sortimentu

- ziskovost zboží

- nákupově impulzní zboží

- podpora propagačních akcí výrobců

- zásady prezentace zboží ve VS:

- příbuzné zboží společně

- velké zboží po stránkách, ne příliš malé zboží)

- VS ne příliš hluboká

- čistota + vhodné osvětlení

- nepřehlednost

Vnitřní prvky

  • působí uvnitř MOJ a vytváří přímo nákupní atmosféru

  • působí uvnitř OJ, pokud tedy zákazník do OJ nevstoupí, tyto prvky na něj nepůsobí

  • cílem je přimět zákazníka, který vstoupil do OJ, aby:

    • - zahájil nákup

- nakoupil co nejvíc

  • - nákup v budoucnu zopakoval

Osvětlení prodejní místnosti

  • úroveň osvětlení je dána více parametry (intenzita, barva, rovnoměrnost, stínivost…)

  • v OJ se využívá osvětlení:

    • prodejní místnosti jako celku

    • regálů a pultů

    • vybraných druhů zboží

    • výkladních skříní

  • nejlepší osvětlení je takové, které zákazník vědomě neregistruje (tj. působí přirozeně)

  • intenzita osvětlení regálů a pultů bývá větší než intenzita osvětlení prodejní místnosti jako celku

  • zejména u ovoce a zeleniny lze vhodným osvětlením docílit vyšší atraktivity

Barevné řešení interiéru

  • vkusné a harmonické

  • barvy a materiály jsou voleny tak, aby upoutaly pozornost zákazníka a urychlily jeho kupní rozhodnutí

  • barevné řešení vychází z psychologie vnímání barev (chladné barvy se umisťují v klidném prostředí či u luxusního zboží)

  • teplé barvy pro vchody, výlohy a impulzivní zboží

  • potraviny: ne zelená, červená apod.

  • sladění na firemní barvy

Hudební kulisa

  • ovlivňuje tempo pohybu zákazníků

  • platí, že:

    • pomalá hudba zpomaluje pohyb zákazníků oproti hudbě rychlejší

    • pomalá hudba způsobuje pomalejší tempo pohybu zákazníků než hudba žádná

  • možná je i volba hudby dle sortimentního zaměření OJ (např. hračkářství – hudba z dětských filmů)

  • hluk lidí, manipulace se zbožím, hudba, obchodní zařízení

Témata, do kterých materiál patří