OBP1_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Školení
• Formálnost - nedohledatelnost
Úrazovost
• V maloobchodě poměrně vysoká
• Převážně úrazy lehčího charakteru
Podstatnou část úrazů tvoří dopravní nehody
Lékárnička
Prodejna musí být vybavena lékárničkou se základními potřebami pro poskytnutí první pomoci při úrazu (obvazový materiál, peroxid vodíku, jodová tinktura)
Zápisník, do kterého se poznamenává jméno, den, hodina a důvod použití materiálu
Poraněný musí po ošetření vyhledat lékařskou pomoc
Vedoucí o každém pracovním úraze sepíše protokol, který je podkladem pro další jednání jiných orgánu s poraněným)
Jasně a přesně osvětleny důvody vzniku úrazu, aby bylo možno zjistit, zda jde o zavinění ze strany závodu nebo vinu poraněného
12. přednáška
Služby v maloobchodě
Služba
• „činnost nebo užitek kterou může poskytnout jedna strana druhé“
• „činnosti, výhody nebo uspokojení, nabízené k prodeji nebo poskytované v souvislosti s prodejem zboží!“
• významné pro udržení zákazníka
• služby mohou obchodní jednotku odlišit od konkurence
náklady na služby
Vlivy působící na rozvoj služeb:
změny ve způsobu života
dosažení vyššího stupně životní úrovně
zvýšená zaměstnanost žen
větší vybavenost domácností předměty dlouhodobé spotřeby
Služby – faktor ovlivňující loajalitu
Vliv služeb na cenu:
mohou, ale také nemusí navýšit cenu výrobku
pro podnik znamenají často náklady navíc
zvýšená cena výrobku může odradit některé zákazníky (většina zákazníků si toho buď nevšimne, nebo vezmou zvýšenou cenu výrobku jako daň za lepší služby s ním spojené)
někdy slouží jako marketingový nástroj
Služby maloobchodu jako tradiční součást obchodních aktivit
součást obchodních aktivit (služby pro spotřebitele uspokojují přání a potřeby spotřebitelů)
uspokojují přání a potřeby spotřebitelů
prostřednictvím služeb a nakupování stává komplexnější a zábavnější
klíčový nástroj
odlišení
necenové soutěže
obrovský potenciál
pozor !!!! - nezaměňovat samozřejmost (vozík, košík) se službou !!!
Služby v MO závisí na:
a) orientaci firmy - filozofii podnikání (diskontní jednotky / módní značkové domy
b) velikosti obchodní jednotky
c) segmentu zákazníků
d) sortimentu
e) image OJ
f) finanční situaci OJ
g) srovnání nákladů a konečného efektu (úprava oděvů: potřeba místa, šicí stroj, pracovník ....)
Rozsah služeb
a) samoobslužné prodejny
b) prodejny s ohraničenou nabídkou služeb
c) maloobchod s rozsáhlou nabídkou služeb
Cíl poskytování služeb
přilákat, udržet zákazníka
řešit problém zákazníka - uspokojení, pohodlí ...
pracovat efektivně
mimocenová strategie
odlišení
nástroj podpory prodeje