Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

Školení

• Formálnost - nedohledatelnost

Úrazovost

• V maloobchodě poměrně vysoká

• Převážně úrazy lehčího charakteru

Podstatnou část úrazů tvoří dopravní nehody

Lékárnička

Prodejna musí být vybavena lékárničkou se základními potřebami pro poskytnutí první pomoci při úrazu (obvazový materiál, peroxid vodíku, jodová tinktura)

Zápisník, do kterého se poznamenává jméno, den, hodina a důvod použití materiálu

Poraněný musí po ošetření vyhledat lékařskou pomoc

Vedoucí o každém pracovním úraze sepíše protokol, který je podkladem pro další jednání jiných orgánu s poraněným)

Jasně a přesně osvětleny důvody vzniku úrazu, aby bylo možno zjistit, zda jde o zavinění ze strany závodu nebo vinu poraněného

12. přednáška

Služby v maloobchodě

Služba

• „činnost nebo užitek kterou může poskytnout jedna strana druhé“

• „činnosti, výhody nebo uspokojení, nabízené k prodeji nebo poskytované v souvislosti s prodejem zboží!“

• významné pro udržení zákazníka

• služby mohou obchodní jednotku odlišit od konkurence

náklady na služby

Vlivy působící na rozvoj služeb:

změny ve způsobu života

dosažení vyššího stupně životní úrovně

zvýšená zaměstnanost žen

větší vybavenost domácností předměty dlouhodobé spotřeby

Služby – faktor ovlivňující loajalitu

Vliv služeb na cenu:

mohou, ale také nemusí navýšit cenu výrobku

pro podnik znamenají často náklady navíc

zvýšená cena výrobku může odradit některé zákazníky (většina zákazníků si toho buď nevšimne, nebo vezmou zvýšenou cenu výrobku jako daň za lepší služby s ním spojené)

někdy slouží jako marketingový nástroj

Služby maloobchodu jako tradiční součást obchodních aktivit

součást obchodních aktivit (služby pro spotřebitele uspokojují přání a potřeby spotřebitelů)

uspokojují přání a potřeby spotřebitelů

prostřednictvím služeb a nakupování stává komplexnější a zábavnější

klíčový nástroj

odlišení

necenové soutěže

obrovský potenciál

pozor !!!! - nezaměňovat samozřejmost (vozík, košík) se službou !!!

Služby v MO závisí na:

a) orientaci firmy - filozofii podnikání (diskontní jednotky / módní značkové domy

b) velikosti obchodní jednotky

c) segmentu zákazníků

d) sortimentu

e) image OJ

f) finanční situaci OJ

g) srovnání nákladů a konečného efektu (úprava oděvů: potřeba místa, šicí stroj, pracovník ....)

Rozsah služeb

a) samoobslužné prodejny

b) prodejny s ohraničenou nabídkou služeb

c) maloobchod s rozsáhlou nabídkou služeb

Cíl poskytování služeb

přilákat, udržet zákazníka

řešit problém zákazníka - uspokojení, pohodlí ...

pracovat efektivně

mimocenová strategie

odlišení

nástroj podpory prodeje

Témata, do kterých materiál patří