Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky
  • vliv tempa hudby na rychlost pohybu zákazníků

  • žánrová hudba pro určitý sortiment (dětská +hračky)

  • Mikroklima

    • teplota (nízká pryč, vysoká pryč nebo menší koncentrace na nákup), vlhkost, prašnost, větrání

    • příjemná teplota a dýchatelný vzduch

    • každý segment (staří, mladí, ženy, muži) vyžadují jinou optimální teplotu  nutný určitý kompromis

    Vůně

    • nemá zásadní dopad na nákupní rozhodnutí zákazníka, ale je žádaným doplňkem k vizuálním a zvukovým podnětům

    • čím více smyslů zákazníka pozitivně oslovíme, tím zvyšujeme efektivitu sdělení

    • vůně vyvolávají vzpomínky, případně vyvolávají obecně uznávané předpoklady

    • působení vůní přispívá k nárůstu prodeje až o 20%

    • člověk může rozlišit až 4000 různých vůní

    • příjemná vůně může změnit pojem času, který vnímá spotřebitel, a také jeho vizuální a chuťové vnímání

    Prodejní personál

    • podílí se na NA nejen počtem zaměstnanců, ale i kvalifikací, chováním a upraveností zaměstnanců

    11. přednáška

    Operativní řízení obchodní jednotky

    Pravidla 4 Z

    = koordinace 4 základních prvků působících na budoucí provoz jednotky, jimiž jsou

    • Zákazníci, jejich počet a frekvence i pohyb po prodejní ploše

    • Zaměstnanci, jejich počet a pohyb po prodejní ploše

    • Zboží, jeho charakter a doba přísunu na prodejní plochu

    • Zařízení, jeho kapacita a rozmístění na prodejní ploše

    • nejnižší složka řídící hierarchie podniku (vychází ze strategického a taktického řízení)

    Jedná se o modifikaci dlouhodobě nastavených přístupů vzhledem ke konkrétním místním a časovým okolnostem

    Předmětem operativní složky managementu obchodní jednotky je řízení dynamických prvků obchodního provozu a jejich sladění s prvky statickými

    • činnost = modifikace dlouhodobě nastavených přístupů vzhledem ke konkrétním místním a časovým okolnostem

    • předmět činnosti = řízení dynamických prvků obchodního provozu a jejich sladění s prvky statickými

    • nejdůležitější rozhodovací problémy z oblasti operativního řízení obchodní jednotky jsou:

    a) určování počtu obsluhujících (na pokladně apod.) v průběhu otevírací doby

    b) plánování provozních činností (příjem a doplňování zboží, úklid, úprava výloh, apod.)

    c) plnění aktuální příkazů nadřízených

    d) komunikace s nadřízenými a zástupci dodavatelů

    subjekty, jejichž …

    Frekvence zákazníků!!!

    = intenzita návštěv zákazníků ve sledované OJ

    Nepravidelný příliv přicházejících zákazníků do provozu, který se mění v průběhu prodejního dne

    Významné výkyvy v různých hodinách, v různých dnech týdne, v různých týdnech měsíce i v různých měsících roku

    Změny ve využití kapacity jednotky, na její organizaci práce i na nároky na počet obsluhujících

    Se zvýšeným přílivem zákazníků se mění i podmínky nákupu a celá atmosféra jednotky

    Témata, do kterých materiál patří