OBP1_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
vliv tempa hudby na rychlost pohybu zákazníků
žánrová hudba pro určitý sortiment (dětská +hračky)
Mikroklima
teplota (nízká pryč, vysoká pryč nebo menší koncentrace na nákup), vlhkost, prašnost, větrání
příjemná teplota a dýchatelný vzduch
každý segment (staří, mladí, ženy, muži) vyžadují jinou optimální teplotu nutný určitý kompromis
Vůně
nemá zásadní dopad na nákupní rozhodnutí zákazníka, ale je žádaným doplňkem k vizuálním a zvukovým podnětům
čím více smyslů zákazníka pozitivně oslovíme, tím zvyšujeme efektivitu sdělení
vůně vyvolávají vzpomínky, případně vyvolávají obecně uznávané předpoklady
působení vůní přispívá k nárůstu prodeje až o 20%
člověk může rozlišit až 4000 různých vůní
příjemná vůně může změnit pojem času, který vnímá spotřebitel, a také jeho vizuální a chuťové vnímání
Prodejní personál
podílí se na NA nejen počtem zaměstnanců, ale i kvalifikací, chováním a upraveností zaměstnanců
11. přednáška
Operativní řízení obchodní jednotky
Pravidla 4 Z
= koordinace 4 základních prvků působících na budoucí provoz jednotky, jimiž jsou
Zákazníci, jejich počet a frekvence i pohyb po prodejní ploše
Zaměstnanci, jejich počet a pohyb po prodejní ploše
Zboží, jeho charakter a doba přísunu na prodejní plochu
Zařízení, jeho kapacita a rozmístění na prodejní ploše
• nejnižší složka řídící hierarchie podniku (vychází ze strategického a taktického řízení)
Jedná se o modifikaci dlouhodobě nastavených přístupů vzhledem ke konkrétním místním a časovým okolnostem
Předmětem operativní složky managementu obchodní jednotky je řízení dynamických prvků obchodního provozu a jejich sladění s prvky statickými
• činnost = modifikace dlouhodobě nastavených přístupů vzhledem ke konkrétním místním a časovým okolnostem
• předmět činnosti = řízení dynamických prvků obchodního provozu a jejich sladění s prvky statickými
• nejdůležitější rozhodovací problémy z oblasti operativního řízení obchodní jednotky jsou:
a) určování počtu obsluhujících (na pokladně apod.) v průběhu otevírací doby
b) plánování provozních činností (příjem a doplňování zboží, úklid, úprava výloh, apod.)
c) plnění aktuální příkazů nadřízených
d) komunikace s nadřízenými a zástupci dodavatelů
subjekty, jejichž …
Frekvence zákazníků!!!
= intenzita návštěv zákazníků ve sledované OJ
Nepravidelný příliv přicházejících zákazníků do provozu, který se mění v průběhu prodejního dne
Významné výkyvy v různých hodinách, v různých dnech týdne, v různých týdnech měsíce i v různých měsících roku
Změny ve využití kapacity jednotky, na její organizaci práce i na nároky na počet obsluhujících
Se zvýšeným přílivem zákazníků se mění i podmínky nákupu a celá atmosféra jednotky