Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

zaměstnanců při opouštění prodejny

  1. kombinace vnějších a vnitřních krádeží

- spolupráce dvou činitelů (zákazníka a zaměstnance, popř. zaměstnance a další osoby)

- přátelské a rodinné vztahy

- krádeže při placení (neúčtování zboží, neoprávněné účtování slev)

  1. interní chyby

- špatná manipulace, označování, přemisťování, skladování, prošlé lhůty, inventury

- špatně vedená administrativa a evidence zboží

- selhání lidského faktoru

- prevence – vhodný software pro správu zboží

  • systém ochrany zboží

- bezpečností ochranné prvky – umísťované na zboží funkčnost, jednoduchost, účinnost (etikety, samolepky, radiofrekvenční systémy RFID)

  • formy krádeží:

- individuální

- trestná činnost ve skupinách více zaměstnanců či ve spojení s osobou mimo firmu

  • ochrana zboží před krádežemi:

vnější krádeže – drahé zboží je umístěno ve vitrínách (zamčené)

- zboží vystavené na pultech nebo stolech je pečlivě připevněno

- vydáváno personálem

- zastrašovací prostředky (zrcadla, průzory, atd.)

vnitřní krádeže - pečlivý výběr zaměstnanců a jejich správných výcvik a motivace

- dobrá vnitřní kontrola

- přísný bezpečnostní systém

  • přestupek vs. trestný čin – do 5 000Kč přestupek (přestupkové řízení a pokuta)

8. přednáška

Space managemet

  • tvorba vhodného dispozičního (prostorového) uspořádání obchodní jednotky

- cílem je vytvořit takové dispoziční řešení OJ, které umožní optimální pohyb zboží a zároveň vytvoří nejlepší nákupní podmínky pro zákazníky

- je zřejmé, že dispoziční řešení se u různých OJ liší

- odráží jeden z pilířů obchodní strategie jednotek

- změny jsou velmi nákladné nebo dokonce neproveditelné proto je space managementu nutné věnovat značnou pozornost

  • východiska space managementu OJ:

    1. typologie obchodní jednotky,

    2. velikost obchodní jednotky,

    3. sortimentní zaměření obchodní jednotky,

    4. typizovaná firemní řešení řetězce,

    5. podmínky příslušné lokality.

  • základní fáze space managementu obchodní jednotky:

  1. dispoziční řešení jednotky jako celku (celého areálu)

  2. dispoziční řešení jednotlivých prvků obchodního provozu (kde jsou pokladny, nápoje, lahůdky)

  • umístění a velikost jednotlivých ploch musí zohledňovat:

  • pohled zákazníka (nákupní podmínky)

  • provozní pohled (efektivnost průtoku zboží)

  • pohled investora (míra využití ploch)

  • klíčové rozhodnutí pro další činnost obchodní jednotky (změny se provádí velmi obtížně)

  • do těchto rozhodnutí musí byt implementovány i strategické záměry firmy do budoucna (např. možnost rozšíření prodejní plochy, atd.)

Plochy v prodejní jednotce

  1. hlavní

– prodejní místnosti a místnosti pro poskytování zboží

  1. pomocné

- místnosti s přímým vztahem ke zboží (plochy pro příjem, uskladnění a přípravu zboží k prodeji)

Témata, do kterých materiál patří