Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

o častost dodávek skupin zboží o rychlost reakce na objednávku o minimální velikost dodávek

o volbu mechanizačních nebo automatizovaných systémů skladování

o druhy obalů a přepravních prostředků pro dodávky o systém informačních procesů

  • ne všechny položky mají stejnou hodnotu a neváží tedy stejnou hodnotu finančních prostředků

Metoda XYZ

  • nadstavba metody ABC

  • spočívá v rozdělení zásob do několika skupin a to podle kolísání prodejů v čase

  • skupina X

  • skupina Y

  • skupina Z zahrnuje položky s nepravidelnou a nutně časově rozkolísanou spotřebou

  • metody ABC a XYZ je vhodné navzájem kombinovat

Metoda přímé výrobkové rentability

  • uplatňována od 90. let v Evropě

  • forma racionalizace provozu

  • sledování pohybu zboží od jeho vstupu do sféry obchodu až po prodej zákazníkovi

  • cíl = zjistit, kolik konkrétních nákladů je třeba pro prodej určitého druhů zboží (přímé výrobkové náklady)

  • přínos metody pro obchodníky

  • více místa pro výnosné druhy zboží a možnost vyřadit málo výnosné druhy ze sortimentu

  • pro cenovou politiku, volba způsobu dodávek zboží podle velkosti nákladů, vhodnější zaměření prvků podpory prodeje

Metoda CRP (Continuous Replenishment Planning)

  • mění tradiční proces zásobování řízený maloobchodem v proces vzájemné spolupráce

  • požadavky na zásobování stanovuje dodavatel podle informací přijatých od maloobchodu

  • proces plynulého zásobování začíná přijetím zprávy elektronické výměny dat (EDI) popisující denní stav zásob

  • přijatá data jsou vyhodnocena, zařazena do archívu a dále použita jako podklad pro sestavení předpovědi a návrhu objednávky

Strategie ECR (Efficient Consumer Response)

  • nejucelenějším systém řízení zásob

  • efektivní reakce na požadavky zákazníka

  • spontánní reakce na rostoucí požadavky zákazníků a nedostatky v efektivitě řízení zásob

  • základ = respektování posílení úlohy spotřebitele, lepší spolupráce mezi obchodními partnery

- rychlejší oběh zboží

- vyřazení neprodejných výrobků

- snížení provozních nákladů

- odstranění nadbytečných zásob, zbytečného přebalování, přemisťování a dohledávání položek

  • dodavatelé a obchodníci pracují společně, aby omezili neefektivnosti v dodavatelském řetězci, zejména v logistice

  • přínosem pro podnik – možnost lepšího plánování výroby a úspora logistických nákladů

Metoda CPFR (Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment)

  • využití společné prognózy a obchodních plánů dodavatelů a zákazníků

  • na základě zpracování dat se identifikují odchylky od plánů a dodávky příslušně přizpůsobují

  • cíle metody:

o zvýšit úroveň kooperativního plánování, produktivity, optimalizace cash flow a zvýšení návratnosti investic

  1. snížit operativní náklady a zvýšit flexibilitu v řešení mimořádných situací

  1. klíčový přínos metody:

    1. vytvoření systému sdílených informací možnost přesnějších předpovědí a jasné definice operativních postupů

Témata, do kterých materiál patří