Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

Výkup vratných obalů od zákazníků

pomocí automatů

spojen s logistickým systémem (zpětný pohyb obalů až k dodavateli)

požadavek na výkup vychází ze zákona o obalech

povinné označení zálohovaných vratných obalů

povinnost vykupovat vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží!!!

výkup musí probíhat po celou dobu provozu OJ

dodavatel výrobků musí informovat obchodníky o připravované změně druhu vratného zálohovaného obalu nebo o ukončení výkupu nejméně 6 měsíců předem

výrobce zboží musí odebírat staré obaly po dobu nejméně 1 roku od posledního uvedení tohoto obalu na trh nebo do oběhu

výši zálohy určuje platný předpis

6. přednáška

Logistika v obchodním provozu

Obchodní logistika

  • disciplína o plánování, řízení a realizaci toku zboží s cílem zajistit, aby správná komodita byla ve správný čas na správném místě s co nejnižšími náklady

  • řízení materiálových toků (fyzických toků zboží)

  • funkce logistiky (dílčí logistické procesy, úrovně logistiky)

    1. dispoziční

    2. dopravní manipulační

    3. skladová

    4. distribuční

    5. obalová

    6. informační

    7. prodejní logistika

Cíle logistiky:

  • výkonový cíl = zabezpečení úrovně služeb ve správném množství, druhu, jakosti, místě a čase

  • ekonomický cíl = naplnit stanovený výkonový cíl s optimální úrovní nákladů (náklady na řízení a systém, na zásoby, skladování na dopravu a manipulaci

Základní předpoklady uplatnění logistiky v obchodě

  • existence tržního prostředí s konkurenčními vztahy

  • hromadnost oběhu spotřebního zboží

  • koncentrace (růst velikosti obchodních jednotek a obchodních podniků)

  • kvalitativní i kvantitativní rozvoj informačních procesů a prostředků

  • rozvoj techniky a technologie provozu

Základní předpoklady úspěchu obchodní logistiky

  1. velké organizační celky obchodu (obchodní podniky)

  2. velké prodejní jednotky (rozsáhlá prodejní plocha)

  3. diverzifikované logistické cesty

  4. dostatek finančních prostředků na změny obchodní sítě, zásobovacích a informačních systémů

Toky zboží

- toky zboží – článkovitost pohybu zboží (varianty):

Výroba zákazník

Výroba MO zákazník

Výroba CSMOzákazník

Výroba VOMOzákazník

Výroba VO VOMOzákazník

VýrobaVO zákazník

Výroba zásilkový obchodzákazník

Faktory ovlivňující výběr cest zboží

- rozmístění výroby (lokální, regionální,…)

- specializace a hromadnost výroby

- velikost odběru (dodávek) zboží

- výše obchodní marže (vyšší marže – tlak na zkrácení cest zboží a vyloučení článků)

- charakter zboží (např. požadavek na čerstvost)

- rozsah služeb (služby spojené s dodávkou, záruční opravy,…)

- fakt, že vyloučení mezičlánku může vést k neúměrné výší zásob

Supply chain management = řízení dodavatelského řetězce

Témata, do kterých materiál patří