Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky
  1. provozní personál v maloobchodě vytváří image retailera

  2. nerovnoměrně rozvržená pracovní doba (podřízena frekvenci zákazníků)

  3. vysoký podíl nekvalifikovaných zaměstnanců

  4. vysoký podíl žen

  5. nízká průměrná mzda provozních zaměstnanců

  6. nedostatek zaměstnanců

Problémy ovlivňující ŘLZ

  • kontakt se zákazníky - potřeba specifických znalostí a dovedností

  • provozní personál tvoří image firmy

  • velké množství zaměstnanců, vysoký podíl žen, vysoký podíl nekvalifikované?

  • různá specializace zaměstnanců

  • nízké příjmy

  • nevhodná / nerovnoměrně rozvržena pracovní doba

  • někdy vliv sezónnosti

  • vysoká míra fluktuace, nedostatek provozních zaměstnanců

Politika ŘLZ

  • volí se na základě dříve určené strategie firmy a formulovaných principů ŘLZ

Ergonomie

  • věda o zákonitostech lidské práce a jejím vlivu na člověka

  • zabývá se fyz. a psych. možnostmi a hranicemi pracovního výkonu člověka

Faktory určující politiku ŘLZ

  1. strategie firmy, její základní cíle – budeme rozšiřovat či ztenčovat firmu, půjdeme na nové trhy či nikoliv

  2. technika a technologie používaná ve firmě – určuji výběr a poměr profesí, počty zaměstnanců, jejich kvalifikaci atd. (např. přechod z klasické formy prodeje na samoobsluhu)

  3. komerční cíle a záměry v kultuře prodeje – působí na strukturu, požadované kvalifikace a její úroveň, na počty prodejního personálu (rozšíření prodeje např. o nepotraviny – je třeba další proškolený personál)

  4. Proces tvorby lidských zdrojů v retailingu

- úkoly vedoucího týmu při ŘLZ:

- vybírání spolupracovníků (v případě existence spec. pracovníka je jeho budoucí nadřízený přítomen)

- rozvoj spolupracovníků

- hodnocení jejich práce

- vytváření pracovních vztahů

- sbírání, zpracování a rozšiřování informací

  • K naplnění definovaných cílů je nutné řešit určité oblasti:

– tvorba strategie

– analýza a plánování potřeby zaměstnanců (vč. analýzy pracovních míst)

– tvorba struktury zaměstnanců (vč. mobility)

– motivace zaměstnanců (včetně mezd)

– hodnocení zaměstnanců

– vzdělávání zaměstnanců

– sociální programy

– tvorba pracovních podmínek (vč. sledování legislativy)

– personální informační systém (vč. vedení personální agendy)

Hlavní činnosti ŘLZ

  • plánování LZ

  • analýza práce - pracovního místa

  • získávání

  • přijímání, adaptace zaměstnanců

  • uvolňování zaměstnanců

  • vzdělávání a rozvoj zaměstnanců

  • hodnocení zaměstnanců

  • odměňování zaměstnanců

Analýza pracovního místa

  • na základě popisu pracovního místa

  • analýza se zpracovává z těchto důvodů:

    1. zreviduje popis po stránce obsahu, formátu atd.

    2. legislativní požadavky - zákoník práce

    3. zreviduje organizační strukturu společnosti

    4. nezbytný mezikrok pro další aplikace (odměňování, plánování kariéry atd.)

Témata, do kterých materiál patří