Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

- do výpočtů je nutné zahrnout koeficienty rozdílů mezi oběma lokalitami

- hodí se pro lokality, kde je složitý přístup k datům

REGRESNÍ ANALÝZA

- náročná metoda s využitím matematické statistiky

- definice regresní funkce, která určuje závislost vývoje kupního potenciálu na vývoji jiných faktorů (např. demografické, ekonomické, sociální či jiné faktory)

Analýza konkurence

- cílem je odhadnout velikost prodejů realizovaných konkurencí

- je nutné zahrnout nejen konkurenty současné, ale též potenciální

- v praxi se používá kvantifikace výkonů dle rozsahu využívané prodejní plochy provozních jednotek daného typu v příslušné lokalitě

- výstup: celková velikost prodejní plochy připadající na sortiment zvažované jednotky obsazené a efektivně využívané konkurencí

Předběžné vyhodnocení záměru výstavby jednotky

- jasné konstatování, zda realizovat podnikatelský záměr

- kromě kvantitativních ukazatelů (zisk, tržby atd.), existují i kvalitativní ukazatele

- lze konstatovat, že odhad předpokládaného prostoru na trhu pro uvažovanou obchodní jednotku se skládá ze dvou veličin:

- nevyužité části kupního potenciálu lokality

- prodejů získaných na úkor konkurence

- tradiční technikou využívanou k vyhodnocení míry nasycení trhu a jeho absorpční schopnosti je METODA NORMATIVNÍHO VYUŽITÍ PRODEJNÍCH PLOCH

- podstata spočívá v určování normativů ročního obratu na metr čtvereční prodejní plochy pro jednotlivé sortimentní kategorie, které jsou nutné k zajištění rentability činnosti provozních jednotek

- tyto prostorové výtěžnosti bývají určovány empiricky

- výstupem je přibližný odhad rozsahu prodejních ploch určitého sortimentu, který lze v dané lokalitě provozovat

- tuto prodejní plochu lze porovnat s již obsazenou prodejní plochou a zjistíme, jaký prostor nám na trhu ještě zbývá

Zhodnocení ekonomické efektivnosti výstavby jednotky

- klasické investiční rozhodnutí

- řeší se zhodnocení vložených finančních prostředků

- využíváme např. tyto metody:

a) Metoda čisté současné hodnoty

b) Metoda doby návratnosti

c) Index ziskovosti

d) Metoda vnitřního výnosového procenta aj.

3. přednáška

Řízení projektů v obchodním podnikání

  • projektový management = součást obchodního podnikání zejména u velkých retailových firem

  • typickými projekty obchodních firem:

    1. výstavba nových obchodních jednotek

    2. výstavba distribučních mezičlánků

    3. přestavba a modernizace nebo rozšiřování provozoven

    4. pořizování různých zařízení a prostředků

    5. zavádění nových technologií apod.

Projekt

  • jednorázový jedinečný úkol se specifickými časovými a nákladovými cíli

  • souhrn činností, které je zapotřebí uskutečnit pro úspěšné splnění všech cílů

  • typické rysy projektu:

    • dočasnost, složitost, různorodost, jedinečnost aktivit atd.

Témata, do kterých materiál patří