OBP1_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Optimalizace projektu
sestavení optimálního harmonogramu realizace projektu, přičemž sledovaným kritériem je čas
výstupem je harmonogram projektu, který umožní minimalizaci doby trvání projektu
k optimalizaci využíváme tyto metody: Metoda CPM a Metoda PERT
Metoda CPM CRITICAL PATH METHOD (CPM)
jednodušší než metoda PERT
pracuje s bodovými odhady dob trvání činností a jejím výstupem je odhad nejkratší doby trvání projektu
nepočítá s možností vlivu celé řady faktorů, které mají vliv na délku trvání jednotlivých činností projektu
Postup řešení metodou CPM
-
Výpočet nejdříve možných začátků a konců jednotlivých činností (nejdříve možný konec poslední činnosti je zároveň dobou trvání celého projektu)
-
Výpočet nejpozději možných začátků a konců jednotlivých činností
-
Výpočet časových rezerv u jednotlivých činností
-
Určení kritické cesty (činnosti s nulovou časovou rezervou)
-
Analýza výsledků, sestavení harmonogramu projektu
- kritická cesta CPM:
Metoda PERT (PROJECT EVALUATION AND REVIEW TECHNIQUE)
navazuje na metodu CPM tím, že jí dává pravděpodobnostní charakter
její postup je tento:
Nalezení kritické cesty metodou CPM (střední hodnoty dob trvání jednotlivých činností)
Určení střední doby trvání projektu a jeho rozptylu
Určení času, v jakém bude projekt dokončen s požadovanou pravděpodobnostní (obvykle 90 %)
4. přednáška
Řízení lidských zdrojů v obchodním provozu
strategický a logicky promyšlený přístup k řízení toho nejcennějšího, co organizace mají – lidí, kteří v organizaci pracují a kteří individuálně přispívají k dosažení cílů
ŘLZ je systém zaměřený na problematiku zaměstnanců v pracovním procesu
zaměstnanci = klíčový faktor konkurenceschopnosti
ÚKOL = mít správného člověka, na správném místě, s optimálními
náklady
CÍLE
přispět k realizace podnikové strategie
přizpůsobit řízení podniku potřebám rozvoje zaměstnanců
Účastníci ŘLZ
- při tvorbě systému řlz skloubit potřeby a požadavky zákazníků, zaměstnanců a firmy:
- zákazník: rychlá obsluha, možnost nákupu po pracovní době, nízké ceny, kvalifikovaný prodavač
- zaměstnanec: méně práce, konec pracovní doby odpoledne, volno o víkendu, vyšší mzdy a sociální programy ze strany firmy
- firma: uspokojení zákazníků, vyšší podíl na trhu, nízké náklady a vyšší zisk
Interní subjekty
-
nejvyšší vedení: definuje strategická rozhodnutí a směry vývoje
-
specializovaný útvar, nebo pracovník odpovědný za ŘLZ
-
manažeři odpovědní za činnosti útvarů a řízení spolupracovníků)
-
zaměstnanci, či pracovní týmy
Externí subjekty
-
Státní úřady (kontrola, nezávislé organizace)
-
Organizace reprezentující majitele podniků (svaz podnikatelů)
-
Organizace reprezentující zaměstnance
Specifika řízení lidských zdrojů v obchodě