Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP1_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

Optimalizace projektu

  • sestavení optimálního harmonogramu realizace projektu, přičemž sledovaným kritériem je čas

  • výstupem je harmonogram projektu, který umožní minimalizaci doby trvání projektu

  • k optimalizaci využíváme tyto metody: Metoda CPM a Metoda PERT

Metoda CPM CRITICAL PATH METHOD (CPM)

  • jednodušší než metoda PERT

  • pracuje s bodovými odhady dob trvání činností a jejím výstupem je odhad nejkratší doby trvání projektu

  • nepočítá s možností vlivu celé řady faktorů, které mají vliv na délku trvání jednotlivých činností projektu

Postup řešení metodou CPM

  1. Výpočet nejdříve možných začátků a konců jednotlivých činností (nejdříve možný konec poslední činnosti je zároveň dobou trvání celého projektu)

  2. Výpočet nejpozději možných začátků a konců jednotlivých činností

  3. Výpočet časových rezerv u jednotlivých činností

  4. Určení kritické cesty (činnosti s nulovou časovou rezervou)

  5. Analýza výsledků, sestavení harmonogramu projektu

- kritická cesta CPM:

Metoda PERT (PROJECT EVALUATION AND REVIEW TECHNIQUE)

  • navazuje na metodu CPM tím, že jí dává pravděpodobnostní charakter

  • její postup je tento:

    1. Nalezení kritické cesty metodou CPM (střední hodnoty dob trvání jednotlivých činností)

    2. Určení střední doby trvání projektu a jeho rozptylu

    3. Určení času, v jakém bude projekt dokončen s požadovanou pravděpodobnostní (obvykle 90 %)

4. přednáška

Řízení lidských zdrojů v obchodním provozu

  • strategický a logicky promyšlený přístup k řízení toho nejcennějšího, co organizace mají – lidí, kteří v organizaci pracují a kteří individuálně přispívají k dosažení cílů

  • ŘLZ je systém zaměřený na problematiku zaměstnanců v pracovním procesu

  • zaměstnanci = klíčový faktor konkurenceschopnosti

ÚKOL = mít správného člověka, na správném místě, s optimálními

náklady

  • CÍLE

    • přispět k realizace podnikové strategie

    • přizpůsobit řízení podniku potřebám rozvoje zaměstnanců

Účastníci ŘLZ

- při tvorbě systému řlz skloubit potřeby a požadavky zákazníků, zaměstnanců a firmy:

- zákazník: rychlá obsluha, možnost nákupu po pracovní době, nízké ceny, kvalifikovaný prodavač

- zaměstnanec: méně práce, konec pracovní doby odpoledne, volno o víkendu, vyšší mzdy a sociální programy ze strany firmy

- firma: uspokojení zákazníků, vyšší podíl na trhu, nízké náklady a vyšší zisk

Interní subjekty

  • nejvyšší vedení: definuje strategická rozhodnutí a směry vývoje

  • specializovaný útvar, nebo pracovník odpovědný za ŘLZ

  • manažeři odpovědní za činnosti útvarů a řízení spolupracovníků)

  • zaměstnanci, či pracovní týmy

Externí subjekty

  1. Státní úřady (kontrola, nezávislé organizace)

  2. Organizace reprezentující majitele podniků (svaz podnikatelů)

  3. Organizace reprezentující zaměstnance

Specifika řízení lidských zdrojů v obchodě

Témata, do kterých materiál patří