Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.
  1. Akvizice (takeover)

  • převzetí fungujícího podniku nebo jeho části

  • přátelské převzetí (cíl = posílení pozice firmy a využití synergického efektu)

  • nepřátelské (cíl = likvidace konkurence)

  1. Investice na zelené louce (greenfield investment)

  • nově založené a nově postavené podniky

  • oproti akvizi mohou mít pro hostitelskou zemi určité výhody

  1. více kapitálu

  2. více nových moderních technologií

  3. zvyšují konkurenci na trhu

  4. jsou větším přínosem z hlediska tvorby pracovních míst

  1. Fúze (merger)

  • forma sloučení nebo splynutí

  1. sloučení

  2. splynutí

  • základní druhy fúzí

  1. horizontální

  2. vertikální

  3. konglomerátní

  • cíl = diverzifikace firemních aktivit a rozložení podnikatelských rizik.

  1. Společné podnikání (joint venture)

  • spojení prostředků dvou nebo více subjektů do společného vlastnictví

  • cíl = realizace společného podnikatelského záměru, podílení se na vytvořeném zisku, podstupování podnikatelských rizik a krytí případných ztrát

  • formy:

  1. smluvní společné podniky (contractual joint ventures)

  2. společné podniky založené na kapitálových investicích (equity joint ventures)

  1. Strategické aliance

  • vznik = počátek osmdesátých let

  • Podstata: obdoba společného podnikání, ale motivace vzniku jsou odlišné

  • nejde o spolupráci silné firmy s firmou slabší

  • Partneři = velké, kapitálově silné firmy z vyspělých zemí

  • Formy:

  1. obdoba smluvních společných podniků bez vzájemných kapitálových vazeb

  2. kapitálová spoluúčast

  • Cíl = společný vývoj nebo výroba určitých komponentů, které jsou následně používány při kompletaci finálních výrobků obou partnerů

  • firmy, které společně financovaly výzkum a vývoj a využívají jeho společné výsledky, popř. firmy, které financují výrobu určitých komponentů, si na cílovém trhu obvykle znovu konkurují

  • aliance v oblasti služeb (např. společné distribuční služby, společný nákup či společné poskytování služeb)

11. přednáška

Logistika v mezinárodním obchodě

(kupní smlouva v mezinárodním obchodě)

= disciplína o plánování, řízení a realizaci toku zboží s cílem zajistit, aby správná komodita byla ve správný čas na správném místě s co nejnižšími náklady

= řízení materiálových toků (fyzických toků zboží)

  • funkce logistiky (dílčí logistické procesy, úrovně logistiky)

  • dispoziční, dopravní manipulační, skladová, distribuční, obalová, informační, prodejní logistika

Cíle logistiky:

  • výkonový cíl = zabezpečení úrovně služeb ve správném množství, druhu, jakosti, místě a čase

  • ekonomický cíl = naplnit stanovený výkonový cíl s optimální úrovní nákladů (náklady na řízení a systém, na zásoby, skladování na dopravu a manipulaci)

Cíl logistiky = komplexní uspokojení specifických potřeb zákazníků v konkrétním místě a optimálním čase

Témata, do kterých materiál patří