Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

Rakousko

vývoz:

  • investiční zboží nebo polotovary (silniční vozidla, elektronická zařízení a systémy, zařízení ke zpracování dat, stroje používané v průmyslu)

  • hrací automaty, sportovní potřeby

  • kovové konstrukce, výrobky ze železa a oceli).

  • nerostné suroviny a surové dřevo o stroje a přepravní zařízení (nejvýznamnější skupina v českém vývozu)

dovoz:

  • průmyslové polotovary ze železa a oceli

Komparativní výhody a nevýhody ČR

  • poloha ČR (umožňuje efektivní zahr. obchod)

  • existence minerálních pramenů a vřídel

  • dříve jako výhoda byly vnímány nízké mzdy a platy, které přilákaly cizí investory

  • nízký počet obyvatel

  • limitovaná zemědělská produkce

  • nedostatek domácího kapitálu

PODPORA MZO ZE STRANY ČR

Instituce podporující export v ČR

  • problematičnost vstupů na zahr. trhy po roce 1989

  • hlavní role při vzniku mají samotné výrobní podniky a obchodní podniky

  • po zrušení státního monopolu přeměna bývalých podniků zahraničního obchodu na tradingové firmy,

  • snaha výrobních firem o samostatné pronikání na zahr. trhy

  • nízké znalosti výrobních firem → obchodní ztráty → chaotická situace (neznalost na úrovni podnikatelů i státu) → nutnost podporovat export státem

  • podpora exportu a formování proexportní politiky = záležitost MPO, MZV a MF

  • tvorba institucí poskytující služby potenciálním exportérům

Vládní instituce

  1. Exportní a garanční pojišťovna (EGAP)

  2. Česka exportní banka (ČEB)

  3. Agentura CzechTrade

  4. Agentura CzechInvest

  5. Česká centra

Nevládní instituce

  1. Hospodářská komora ČR

  2. Asociace exportérů

  3. Česká podnikatelská reprezentace při EU

  4. KUPEG úvěrová pojišťovna a.s.

  5. Svaz průmyslu a dopravy

10. přednáška

Základní operace a techniky obchodování na zahraničních trzích.

Dotazník připravenosti na export

  • dostupný na stránkách agentury Czech Trade

  • dotazník je připraven v souladu s nejlepšími zkušenostmi zahraničních organizací pro podporu exportu

  • dokáže poskytnout zpětnou vazbu o potenciálních konkurenčních výhodách a nevýhodách

  • dotazník je zaměřen na tyto oblasti:

    1. intenzivnost podnikání na tuzemském trhu,

    2. způsob zajištění distribuce a prodeje výrobků,

    3. způsob provádění marketingového výzkumu,

    4. intenzivnost marketingové komunikace,

    5. způsob zpracování poptávek,

    6. promptnost reakce na zákaznické požadavky,

    7. reakce na nevyžádané poptávky ze zahraničí,

    8. tržní podíl na domácím trhu apod.

Vstupy na zahraniční trhy

  • při volbě strategie pro cílový trh je nutné zohlednit zvláštnosti a vyspělost trhu a celou řadu dalších faktorů:

  1. obchodněpolitické podmínky

  2. ekonomické prostředí

  3. politické prostředí

  4. právní prostředí

  5. charakteristika produktů

  6. charakteristika obchodního partnera

  7. efektivnost vybrané formy podnikání

Formy vstupu firem na mezinárodní trhy

  • rozhodnutí o formě vstupu = klíčové rozhodnutí mezinárodního marketingu

  • řada forem vstupu na zahraniční trhy

  • faktory výběru: rizikovost podnikání na cílovém zahraničním trhu, celková konkurenceschopnost firmy v mezinárodním prostředí, potenciál cílového trhu a další, které jsou podrobně rozebírány v dokumentu.

  • Formy vstupu:

Témata, do kterých materiál patří