Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Jakost v podniku - Zápisky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (120 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

TEST - Který z těch subprocesů je nejdůležitější? Bez kterého už nejsme řídící pracovníci?- rozhodování!

Přednáška 2 - dne 1.4.2012

Smyčka jakosti

Jak postupovat v jednotlivých oblastech, abychom dosáhli vyšší kvality – marketing, vývoj, TPV, zásobování, výroba, OTK, zkušebna, odbyt, poprodejní servis.

Marketing– identifikace požadavků zákazníka. Časem se ukázalo, že tento přístup není nejvhodnější – zákazník většinou nevěděl, co chce. Ten, kdo sbíral tyto informace a vyhodnocoval – vyhodnocení požadavků zákazníka bylo špatné. Je potřeba tedy identifikovatskutečné potřeby zákazníka – průzkum

Přijít na trh jako první s určitým výrobkem znamená – právo na prémiovou cenu (cena, která je vyšší než obvyklá na trhu - způsobeno tím, že v sobě má nadprůměrný zisk než ostatní výrobky, zisk je ekonomicky způsoben tím, že je vyroben podle jiných způsobů, má zvláštní funkce. Tento výrobek se pohybuje v bezkonkurenčním prostředí, dokud konkurence nepřijde s podobným výrobkem).

Identifikace skrytých potřeb – potřeb, o které neví sám zákazník. Výhody – když zákazník neví, že by tento výrobek zrovna potřeboval, neřekne to konkurenci v rámci nějakého výzkumu, nezjistí to konkurence. Tato identifikace skrytých potřeb nám umožňuje přicházet na trh s novým produktem.

Competitiveintelligence (konkurenční zpravodajství) – informace zjistíme ze zdrojů, např. šedá zóna- diplomové práce, různé zprávy, které nejsou veřejné, veřejné publikace. Čínská filosofie a krize – krizi je třeba považovat za příležitost! Krizi je možné chápat jako tragédie, ale také hlavně jako skryté možnosti. Správný manažer musí umět předvídat – proto musí vytvořit systém včasného varování, systém rychlé reakce na změny, systém podnikové infrastruktury. Pro přijetí správného rozhodnutí je zapotřebí mít 95% informací z dané oblasti (ve skutečnosti se procento pohybuje od 30 do 60 % informací). Zbývajících 5% chybějících informací představuje riziko, že informace nejsou pravdivé.Problematikou zdrojů, dat, informací se zabývá právě competitiveintelligence (CI). Informace mohou něco změnit, pouze pokud jsou ve správném okamžiku k dispozici tomu, kdo má vůli a prostředky něco změnit, a pokud jsou jím také správně pochopeny. Zpravodajství se institucionalizovalo: - vládní zpravodajství, mediální zpravodajství. CI je systematický, legální a etický proces za účelem rozpoznat strategické záměry konkurence. ……Využívá otevřené informační zdroje nebo informace, které lze získat legálním a etickým způsobem. Např. competitorintelligence – informace o konkrétních konkurentech, customerintelligence – o zákaznících, marketing intelligence, partner intelligence – zpravodajství o obchodních partnerech ve vztahu k jejich možnému vývoji v budoucnu, technicalintelligence – zpravodajství o výsledcích technického vývoje, financialintelligence – zpravodajství o finanční situaci konkurence.

Témata, do kterých materiál patří